۶۷ هزار هکتار از مزارع تهران زیر بار کشت محصولات پاییزه رفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ۶۷ هزار و ۱۷۰ هکتار از زمین‌های زراعی این استان زیر بار کشت پاییزه رفت و این روند همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۲۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 13 December 2020

کریم ذوالفقاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: امسال ۴۳ هزار و ۷۳۵ هکتار گندم در ۴۲ هزار و ۳۵۵ هکتار از اراضی آبی و یک هزار و ۳۸۰ هکتار از اراضی دیم گندم کشت می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کشت محصول در ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان تهران افزود: همه محصول جو در اراضی آبی کشت می‌شود.

ذوالفقاری یادآور شد: روند کشت محصولات گندم، جو و کلزای پاییزی در مناطق سردسیر استان تهران پایان یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهارداشت: کشت گندم و جو در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه پایان یافته است و در سایر شهرستان‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به پایان کشت کلزا ادامه داد: هم اکنون ۲ هزار و ۶۷۱ هکتار از زمین های کشاورزی استان به زیر کشت این محصول راهبردی رفته است.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: گندم پاییزه در ۳۸ هزار هکتار از مزارع استان کشت شده که ۱۰۰ درصد کشت گندم به صورت دیم معادل ۱۸۰ هکتار و ۸۷ درصد برنامه ابلاغی کشت گندم آبی پاییزه استان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ۸۸ درصد برنامه کشت جو نیز با سطح زیرکشت ۲۶.۵ هکتار انجام شده است و کشت جو و گندم محصول پاییزه همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: کشاورزان برای جلوگیری از هرنوع آسیب احتمالی به محصولات خود و جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی یا غیرطبیعی بهتر است تمام کشت خود را زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار