هوای زنجان تحت تاثیر وزش باد، بارندگی و هوای سرد و یخی قرار می‌گیرد

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: هوای این استان طی هفته جاری با وزش باد، بارش برف و باران و برودت و یخبندان مواجه می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 16 January 2021

 

حسین سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با بیان اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه /۲۵ و ۲۶ دی ماه جاری/ وزش باد نسبتا شدید تا شدید با سرعت ۶۰ تا ۹۴ کیلومتر مناطق مختلف زنجان را در نوردید، افزود: بیشترین شدت وزش باد با سرعت ۹۴ کیلومتر بر ساعت در شهرستان خدابنده، ثبت شد و در شهر زنجان مرکز این استان نیز به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی با اشاره به اینکه امروز /شنبه ۲۷ دی ماه/ شرایط جوی نسبتا پایداری در سطح این استان حاکم شده و آسمانی صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد را خواهیم داشت اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته مجددا از یکشنبه /۲۸ دی ماه/ تا چهارشنبه /یک بهمن ماه/ وزش باد این استان را در بر خواهد گرفت.

سلطانی، افزود: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه /۲۹ و ۳۰ دی ماه/ بارش برف و باران در حد ضعیف و از بعد ازظهر چهارشنبه تا پنجشنبه /یکم و دوم بهمن ماه/ نیز شدت بارش ها بیشتر خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی زنجان گفت: طی هفته جاری میزان دمای هوای استان به تدریج با کاهش مواجه خواهد شد و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته اواخر هفته نیز هوای سرد و یخبندان مناطق مختلف زنجان را دربر خواهد گرفت.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۱ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان دمای هوای گیلوان در شهرستان طارم ۲۲+ و حلب در شهرستان ایجرود نیز ۵- درجه سانتیگراد به شب رسید که به ترتیب گرمترین و سردترین نقطه این استان بودند.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار