رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

آغاز مبارزه با ملخ های صحرایی از امروز در مناطقی از جنوب استان

اقدسی رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام از آغاز مبارزه با ملخ های صحرایی از امروز در مناطقی از جنوب استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ 29 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدعلی اقدسی، رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد: بر اساس گزارش های دریافتی طی روزهای جمعه و شنبه سال جاری توده ای از ملخ های صحرایی در حدفاصل دشت عباس از توابع شهرستان دهلران و مورموری از توابع شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام مشاهده شد.

او تصریح کرد: با شناسایی دقیق محل تجمع این ملخ ها از امروز عملیات سم پاشی توسط یک فروند هواپیمای سم پاش شروع شده است و برای مهار این ملخ ها اداوات مناسب سم پاشی و گروه های سم پاش در منطقه حضور دارند.

اقدسی بیان داشت: این ملخ ها ۳۰۰ هکتار از اراضی مرتعی و تپه ماهور این مناطق را آلوده کرده و پیش بینی می شود تا پایان هفته جاری عملیات سم پاشی با نابودی کامل این توده به اتمام برسد.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه آلودگی ها از اراضی زراعی و کشاورزی کشاورزان منطقه دور است، بنابراین سم پاشی مناطق آلوده هیچ آسیبی به مزارع کشاورزان وارد نمی کند.

اقدسی تصریح کرد: این ملخ ها هم اکنون در مرحله باروری و زایشی هستند که در صورت تعلل در مبارزه و سم پاشی موجب تخم ریزی و زاد و ولد ملخ ها شده و تعداد آنها ازدیاد پیدا می کند و در آن صورت مبارزه و مهار انها سخت خواهد بود.

وی تاکید کرد: منشا ورود این توده به استان ایلام مناطق جنوبی کشور است که عمدتا از سوی کشورهای منطقه چون عراق و عربستان وارد کشور  می شوند.

وی در پایان گفت: با پایان یافتن عملیات سم پاشی علیه این توده، روند پایش و رصد ملخ های صحرایی کماکان ادامه خواهد یافت./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار