افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری از افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 22 June 2021

مجید فرهزاد گفت: با توجه به افزایش دما و استفاده از وسایل خنک‌کننده هوا مصرف برق در استان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: اگرچه مصرف برق در استان افزایش یافته است، اما تاکنون مانع خاموشی در استان شده‌ایم و احتمال اینکه در روز‌های آینده مصرف برق در استان بیش از سهمیه اختصاصی باشد و مجبور به اجرای خاموشی باشیم، وجود دارد.

فرهزاد ۲۰ درصد مشترکان برق استان را پرمصرف اعلام کرد و گفت: مشترکانی که بیش از حد استاندارد برق مصرف کنند با توجه به فرمول‌های محاسبه، هزینه برق آن‌ها تصاعدی حساب می‌شود و متحمل هزینه بیشتری می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مشترکان کم‌مصرف در فصل گرما ماهانه تا ۱۰۰ کیلووات ساعت و در فصل‌های دیگر ۸۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند، بر این اساس در حال حاضر ۱۷.۵۸ درصد از مشترکان برق استان کم‌مصرف هستند و قبض برق پرداخت نمی‌کنند، اگرچه این تعداد در طول سال شناور است.

به گفته آقای فرهزاد، از مجموع ۳۸۵ هزار مشترک برق در استان، ۵۴.۶ درصد خوش مصرف هستند و مصرف برق آن‌ها متناسب با الگوی مصرف است.

وی به افزایش ساعات اوج (پیک) مصرف برق هم اشاره کرد و گفت: در حالی که در سال‌های گذشته ساعاتی از شب اوج مصرف برق در استان بود، اما در سال‌های اخیر اوج مصرف برق به ساعت‌های ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ افزایش یافته است.

فرهزاد با توصیه به مدیریت مصرف برق، تأکید کرد: چنانچه مردم ۱۰ درصد مدیریت مصرف برق داشته باشد، به میزان ۴۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.

وی افزود: استفاده از کولر با دور کُند، خودداری از استفاده از وسایل پرمصرف برقی از جمله ماشین لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی و اتو در ساعات اوج مصرف برق، استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف و خاموش کردن لامپ‌های اضافه از جمله راه‌های مدیریت مصرف برق به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار