مصرف هشت هزار و ۸۸۸ مگاوات برق درخوزستان در نخستین روزتابستان

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: مصرف برق در اول تیر امسال (نخستین روز تابستان) در خوزستان به هشت هزار و ۸۸۸ مگاوات رسید که بیشترین رقم مصرف از ابتدای امسال تاکنون است.
کد خبر: ۹۷۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲ 23 June 2021

کیومرث زمانی بیان کرد: یکم تیر جاری به دلیل افزایش دما تا بیش از ۵۱ درجه در شهرهای خوزستان، مصرف برق در این استان به شدت افزایش یافت.

وی افزود: برای مدیریت مصرف برق در خوزستان ، هزار مگاوات برق بخش صنایع، ادارات، پمپ‌های آب کشاورزی و مصارف غیر ضروری با کاهش محدودیت روبه‌رو شده که با احتساب آن عدد هفت هزار و ۸۸۸ مگاوات مصرف برق به ثبت رسید.

وی ادامه داد: به منظور تامین برق مطمئن و پایدار در اول تیر، نیروگاه‌های برقابی خوزستان با تمام ظرفیت در مدار قرار گرفته و به تولید برق در ساعت های پیک و غیر پیک پرداختند.

زمانی اضافه کرد: در صورت ادامه این روند و از دست دادن ذخایر ناچیز باقیمانده منابع برقابی، امکان ناپایداری شبکه از نیمه دوم تیر دور از انتظار نیست.

وی گفت: از مشترکان بخش خانگی که ۸۲ درصد توان شبکه خوزستان را مصرف می‌کنند درخواست می شود با پیوستن به پویش " کولر اضافه خاموش" به پایداری شبکه برق و جلوگیری از بروز خاموشی احتمالی یاری رسانند.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار