مدیر کل امور عشایر استان در جمع عشایر منطقه دریلا
آذر فر یکی از مشکلات بزرگ جامعه عشایری را بحث تنش بی آبی و یا کم آبی در استان دانست و یادآور شد: به خاطر خشکسالی های اخیر ۷۰درصد چشمه های عشایری دچار کم یا بی آبی شدند .
کد خبر: ۱۰۰۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴ 10 November 2021

مدیر کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در سفر استاندار به شهرستان در جمع عشایر دریلا گفت:عشایر استان ۷۲هزار جمعیت و ۱۲ هزار خانوار می باشد که حدود ۱۰درصد جمعیت استان را شامل می شود.
آذرفر با بیان اینکه عشایر استان ۱۷درصد باغات و محصولات زراعی،۶۰درصد گوشت قرمز و ۳۵درصد صنایع دستی استان را تامین می کنند افزود:این آمار نشان دهنده این است که ۱۲هزار شغل در جامعه خانوار عشایری داریم که اگر به فکرش نباشیم ۱۲هزار خانوار بیکار خواهند شد، چرا که عشایر تنها قشر جامعه هستند که تمامی افراد خانواده مشغول به کار هستند.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت و همچنین استاندار به جامعه عشایری در سفر اخیر ریس جمهور به استان خاطر نشان کرد:در سفر ریس جمهور به استان در جلسه شورای اداری مصوبات خوبی برای حل مشکلات عشایری شد ولی وقتی مصوبات را به ما اعلام کردند اسمی از جامعه عشایری آورده نشده ،این در حالیست که هئت دولت برای رفع مشکلات عشایر دیگر استان ها مصوبات ویژه ای در نظر گرفته و امیدواریم با پیگیری استاندار این مصوبات هم در اختیار عشایر استان قرار گیرد.
آذر فر یکی از مشکلات بزرگ جامعه عشایری را بحث تنش بی آبی و یا کم آبی در استان دانست و یادآور شد: به خاطر خشکسالی های اخیر ۷۰درصد چشمه های عشایری دچار کم یا بی آبی شدند .
وی راه های عشایری،مستهلک و از رده خارج شدن وسایل های خدمات رسانی به عشایر،بحث بهداشت و تامین امنیت را از دیگر مشکلات جامعه عشایری استان دانست.
آذر فر عنوان کرد: خوشبختانه برای رفع مشکلات عشایری کارهای خوبی انجام دادیم که یکی از آنها بحث آب رسانی می باشد که با ۱۰تانکر ۱۴هزار لیتری انجام میدهیم ولی با توجه به حجم بالای مشکلات این تعداد تانکر جواب گو نیست و بیش از ۱۵سال کار کرده و از رده خارج شدند.
وی یکی از دیگر کارهای انجام شده را تامین آب شرب پایدار عشایر استان با اعتبارات ملی دانست و افزود: در سطح استان ۵پروژه بزرگ تامین آب شرب پایدار با اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد تومان بوده که پیشرفت خوبی هم داشتیم.
مدیر کل عشایر استان خاطر نشان کرد: یکی از پروژه های مهم در شهرستان گچساران ،پروژه آب پایدار از شرق گچساران با هزینه اعتبار ۱۰میلیارد تومان می باشد که برای راه اندازی این طرح به ۴میلیار تومان دیگر نیاز است.
آذر فر توزیع ۷۰۰تن آرد ،توزیع سوخت و توزیع ۶هزار تن نهاد های دامی از قبیل جو و کنسانتره ،معرفی و ارایه تسهیلات به جامعه عشایری برای اشتغال پایدار را از دیگر خدمات امور عشایر به عشایران شمرد و بیان کرد: آموزش عشایری یکی از مشکلات عشایران می باشد که بیشتر برای آموزش جامعه عشایری از سرباز معلم استفاده میکنند که اجحاف در حق این قشر از جامعه می باشد و امیدواریم بهترین معلم ها برای آموزش عشایران استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار