رییس اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در بازرسی های صورت گرفته در ۳ ماهه نخست امسال ۹۳ قلم داروهای غیر مجاز و مخدر از عطاری ها کشف شد.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱ 27 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر مریم خدایی افزود: در طی این مدت بازرسی های وِیژه و مستمر از عرضه کنندگان داروهای گیاهی و عطاری ها صورت گرفته و مواردی چون اصالت و سلامت کالا و دارا بودن تاییدیه سازمان غذا و دارو تحت عنوان سیب سلامت، عدم عرضه فراورده های گیاهی و دارویی و مخدر، رعایت اصول توزیع و بهداشتی واحد عرضه کننده و عدم دخالت واحد در امر درمان مورد نظارت قرار گرفت.
وی یادآورشد: در مجموع از ۲۱ مورد بازرسی انجام گرفته، ۷۷ قلم داروی غیر مجاز به ارزش ۴۰ میلیون ریال و ۱۶ قلم داروی مخدر به ارزش ۹۰ میلیون ریال کشف و ضبط و همچنین ۶ واحد عطاری با دستور مرجع قضایی پلمپ شدند.
وی تاکید کرد: هدف از این بازرسی ها بهبود سطح فنی واحدهای عرضه کننده در ارائه خدمات و کنترل و جلوگیری از توزیع فراورده های دارویی به منظور جلوگیری از بروز عوارض دارویی حاصل از مصرف خودسرانه فراورده های داروی و گیاهی است.
دکتر خدایی ادامه داد: عرضه دارو و مواد غیر بهداشتی توسط عطاری ها از جمله مواردی است که به شدت با آن برخورد خواهد شد چرا که سلامت مصرف کنندگان را با تهدیدات جدی مواجه خواهد کرد.
وی از مردم خواست هنگام خرید از عطاری ها به سلامت محصول و خصوصا مجوزهای بهداشتی آن توجه کافی را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار