شهردار بجنورد از تعیین تکلیف ساخت زائرسرای خراسان شمالی در شهر مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷ 20 February 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سید محمدعلی کشمیری در یکصد و پنجاه و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، اظهار کرد: این موضوع مدت‌ها بلاتکلیف مانده بود و مهلت حل و فصل آن برای تأمین منابع مالی تقریباً تمام شده بود و امکان داشت زمین اختصاص داده‌شده به استان در شهر مشهد را پس بگیرند.

وی ادامه داد: برای ساخت زائرسرای خراسان شمالی در مشهد با دستور استاندار خراسان شمالی پنج میلیارد تومان به منابع تخصیصی شهرداری بجنورد در سال ۱۴۰۲ اضافه شد و به ازای این مبلغ، دو قطعه زمین کارشناسی‌شده برای کمک به ساخت زائرسرا به بنیاد زائرسرای خراسان شمالی تخصیص یافت.

اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد با هشت رای موافق، با معوض این دو قطعه زمین در ازای پرداخت کمک دولتی از سوی استانداری برای زائرسرای استان در مشهد موافقت کردند.

کشمیری در ادامه با اشاره به گزارش ماشین‌آلات سبک استیجاری شهرداری، بیان کرد: برای صرفه‌جویی در منابع مالی و کاهش هزینه‌های جاری شهرداری بجنورد به مدت دو روز کاری از خودرو‌های تاکسی اینترنتی استفاده شد که در این دو روز شاهد صرفه‌جویی قابل ملاحظه مالی بوده‌ایم؛ اما اکنون این موضوع تا بعد از نوروز طبق روال عادی انجام می‌شود تا تصمیم‌های لازم گرفته شود.

شهردار بجنورد همچنین گزارشی از سفر کاری به تهران درباره پیگیری پلاک‌های معوض شهرداری در تهران و مطالبات شهرداری بجنورد از طرح ملی مسکن و از اقدامات شهرداری بجنورد در به‌کارگیری بخش خصوصی در رفت و روب منطقه یک، نمک‌پاشی سطح معابر شهر به میزان ۸۰ تن در بارش اخیر برف، بررسی مشکلات جاده گلستان شهر با محوریت دادستان بجنورد، جلسه طرح توسعه حرم مطهر امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) و آغاز به‌کار ستاد استقبال از بهار ارائه کرد.

رئیس مرکز آموزش، پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این جلسه بیان کرد: تلاش کنیم به سمت استفاده از تکنولوژی جدید برای یخ‌زدایی در معابر حرکت کنیم.

سید محسن موسوی افزود: برخی از این محصولات مانند CMA وجود دارد که سبب کاهش چسبندگی برف می‌شود و از انباشت بارف جلوگیری می‌کند.

کشمیری، شهردار بجنورد در این‌باره گفت: پیگیر بهره‌گیری از ظرفیت این محصولات هستیم، اما شهر تبریز از این محلول هنگام بارش برف استفاده کرد که سبب ایجاد بحران در تردد شهری شد و نه‌تن‌ها جوابگو نبود، بلکه چالش‌های اساسی ایجاد کرد؛ بنابراین باید با دقت به سمت و سوی بهره‌مندی از آن حرکت کنیم.

موسوی، رئیس مرکز آموزش، پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر بجنورد به بودجه ۱۴۰۳ شهرداری بجنورد اشاره و بیان کرد: برای نخستین‌بار در تاریخ شهرداری بجنورد، بودجه سال آینده در مهلت قانونی به نتیجه نرسید و این یک اشکال است که باید به آن توجه جدی شود.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این جلسه ضمن حمایت از استفاده از تاکسی‌های اینترنتی به جای خودرو‌های استیجاری، خواستار در نظر داشتن همه جوانب در این‌باره شد.

احمدرضا یزدانی با اشاره به مطالب نادرستی که درباره بودجه امسال شهرداری در فضای مجازی منتشر شده است، گزارشی از درآمد‌ها و هزینه‌های شهرداری در بودجه سال ۱۴۰۲ ارائه کرد و ادامه داد: ۶۷ درصد بودجه ۱۰ ماهه شهرداری بجنورد در سال ۱۴۰۲ محقق شده و مبالغ باقی‌مانده به‌دلیل فروخته نشدن برخی زمین‌های در نظر گرفته‌شده و تخصیص نیافتن تسهیلات بانکی است.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در ابتدای این جلسه، گفت: مردم با بصیرت و ولایتمدار ایران همچنان که در تمام صحنه‌های انقلاب، حضور آگاهانه خود را به‌نمایش گذشته‌اند، با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، صحنه‌های ماندگار و حماسه‌ای بزرگ خلق کردند و بار دیگر با امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

جمشید عین‌بیگی اظهار کرد: مطمئناً با دیگر مردم غیور و فهیم ایران در امتحانی دیگر برای اقتدار و امنیت ایران در ۱۱ اسفند ماه پای صندق‌های رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حضوری تماشایی خواهند داشت و حماسه‌ای ماندگار خلق خواهند کرد.

وی در این جلسه، گزارشی از برگزاری جلسه طرح توسعه حرم مطهر امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) و بررسی پروژه، موانع و پیشنهاد‌های این طرح ارائه کرد و خواستار تهیه لایحه پیشنهادی شهرداری بجنورد در حمایت از جامعه نخبگان استان در صحن شورا شد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار