معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: متوسط میزان بارش‌های سال زراعی جاری(اول مهرماه سال گذشته) تاکنون در این استان به ۲۰۰ میلیمتر رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل ۱۰ درصد کاهش دارد.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳ 13 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،رضا مرادی روز شنبه گفت: مجموع بارندگی ۴۸ ساعت گذشته استان مرکزی در ایستگاه‌های اراک به ۲۷ و هفت دهم میلیمتر، ساوه پنج و سه دهم میلیمتر، تفرش ۲۴ و چهار دهم میلیمتر، خمین ۲۴ و چهار دهم میلیمتر، محلات ۱۴ و چهار دهم میلیمتر، شازند ۳۸ و هشت دهم میلیمتر، خنداب ۴۶ و ۹ دهم میلیمتر، کمیجان ۴۸ و هفت دهم میلیمتر، دلیجان ۲۱ و یک دهم میلیمتر، آشتیان ۲۳ و چهار دهم میلیمتر، غرق آباد ۱۸ و چهار دهم میلیمتر، فرمهین ۱۸ و ۶ دهم میلیمتر و مامونیه ۱۱ و ۹ دهم میلیمتر رسید.

وی بیان کرد: بررسی‌ها حاکی از افزایش پایداری هوا تا صبح دوشنبه است که بر این اساس وضعیت هوای استان مرکزی طی این مدت عمدتا صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: یک سامانه ناپایدار بارشی از روز دوشنبه از نواحی جنوب غربی وارد کشور می‌شود که بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش یابی عمده فعالیت این سامانه در استان مرکزی بیشتر به صورت افزایش ابرناکی هوا و افزایش سرعت وزش باد طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه می‌شود.

مرادی اظهار کرد: احتمال برخی رگبارهای پراکنده و موقت در نواحی جنوبی و غربی استان مرکزی طی این مدت دور از انتظار نیست و از نظر دمایی نیز طی روزهای آتی دمای هوا بتدریج افزایش پیدا می‌کند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار