شهردار گرگان از بهره‎برداری زیرگذر گلشهر در 28 آبان‌ماه جاری همزمان با میلاد امام موسی کاظم (ع) خبر داد و گفت: این پروژه چهار ماه زودتر از موعد انتظار افتتاح می‎شود.
کد خبر: ۱۳۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶ 18 November 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین صادقلو امشب در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: کوشش شهرداری گرگان برای این است که با انجام کارهای خدماتی، عمرانی و فضای سبز رفاه بیشتری برای مردم فراهم کنیم لذا این اراده و تصمیم ما را بر آن داشت تا زمان اجرای پروژه را فشرده‎تر و با شیفت‎های اضافی از حجم بار ترافیکی کم کنیم.

وی تصریح کرد: تقاطع غیرهمسطح گلشهر قرار بود اسفندماه تکمیل و افتتاح شود اما با تلاش شبانه‎روزی صورت گرفته با چهار ماه تقدم در روز پنج‎شنبه 28 آبان افتتاح می‎شود و خدمت دیگری کام مردم شهر گرگان را شیرین خواهد کرد.

توجه به زیرساخت ترابری از ارکان رفاه شهروندی است

شهردار گرگان با تاکید بر اینکه در بهبود عبور و مرور شهری یکی از ارکان رفاه شهروندی توجه به زیرساخت ترابری است، افزود: هر مقدار که زیرساخت ترابری محقق نشود به همان میزان مردم متحمل زحمت و هزینه می‎شوند.

صادقلو بیان داشت: بر اساس مطالعاتی که در طرح جامع ترافیک شهری آغاز شده بود قسمتی از این مطالعات به ثمر نشست که از جمله تعیین تقاطع‎های غیرهمسطح در گرگان بود و تقریبا مشاور 13 تا را برای ما ابلاغ کرد به همین دلیل به ترتیب اولویت مطالعات تخصصی، پروژه را به مشاورین متعدد واگذار کردیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف تخصصی در شهرداری گرگان گفت: بعد از برگزاری جلسات تخصصی، شرایط واگذاری پروژه به پیمان‌کاران ذی‌صلاح آغاز شد.

زیرگذر گلشهر با کیفیت بالا و در کوتاه‌ترین زمان در حال بهره‎برداری است

شهردار گرگان افزود: انتخاب پیمان‌کار توانمند، شرایط آب و هوایی، تامین تجهیزات راه‌سازی، شمع‎کوبی و جابجایی تاسیسات اساسی شهر از جمله شبکه‎های آب و فاضلاب، جابجایی لوله گاز، جابجایی فیبر نوری، جابجایی کابل مخابرات، جابجایی تیرهای برق و شبکه‎های انتقال نیرو امکان کار کردن سه ‎شیفته را فراهم کرد.

صادقلو با بیان اینکه عملیات اجرای زیرگذر گلشهر با سه شیفت متراکم انجام گرفت، خاطرنشان کرد: این توانایی را در خود دیدیم که می‎توانیم پروژه را با چهار ماه تقدم به اتمام برسانیم، شهروندان و شورای اسلامی شهر گرگان همراهی کردند و امکانات مناسبی در اختیار داشتیم که هیچ دلیلی برای تاخیر و سهل‎انگاری در مدیریت پروژه وجود نداشت.

وی با تاکید بر اینکه زیرگذر گلشهر با کیفیت بالا و در کوتاه‌ترین زمان در حال بهره‎برداری است، اظهار کرد: هفته گذشته عملیات رسمی پل پایان یافت، عملیات تزئین، نورپردازی، زیباسازی و رنگ‎آمیزی آن نیز در دو روز باقی مانده تکمیل می‎شود و روز 28 آبان با حضور مردم و مسئولان این پروژه افتتاح رسمی می‎شود.

ترافیک مقطعی نیست

شهردار گرگان با اشاره به اینکه موضوع ترافیک مقطعی نیست، گفت: تمام رینگ‎هایی که در سطح شهر برابر طرح جامع تفضیلی در شبکه‎های شهری دیده شد انجام گرفت چنانکه در ادامه عملیات گلشهر، عملیات زیرگذر در چهارراه صیاد و دخانیات کلید خورد برای اینکه ترافیک باید در آن نقطه نیز مدیریت و در توزیع ترافیک شود.

صادقلو افزود: با اجرای عملیات زیرگذر چهارراه صیاد و دخانیات قسمتی از صیاد شیرازی تعیین مسیر می‎کنند و قسمتی در رینگ شرقی در 30 متری قلعه‎حسن تقسیم ترافیک می‎شود و قسمتی نیز برای تفریح و امکانات توریستی به منطقه زیارت، النگدره و ناهارخوران مسیر خود را انتخاب می‎کنند که این پروژه در 50 درصد عملیات کار قرار دارد.

وی گفت: در ادامه عملیات زیرگذر دخانیات بازگشایی رینگ رازی در منطقه قلعه‎حسن را آغاز کردیم که مقادیر زیادی از اراضی و املاک شهروندان که در تعریض قرار داشت خریداری و تخریب کردیم و همزمان با عملیات گلشهر عملیات زیرسازی، تعریض، جدول‎بندی و آسفالت آن منطقه انجام گرفت که شهروندان برای انتخاب در مسیر شرقی از خیابان هشتم استفاده می‎کنند.

پروژه زیرگذر گلشهر با بیش از 11 میلیارد تومان به بهره‎برداری رسید

شهردار گرگان افزود: در ادامه مسیر نیز تملکات را بعد از قبرستان قلعه‎حسن ادامه دادیم تا به رازی هشتم برسیم تا با این عمل اقدامات تخصصی تعریض و اجرای ساخت و ساز در رینگ داخلی در شرق که از صیاد شیرازی آغاز و به گلشهر پایان می‎یابد با اتمام برسد.

صادقلو با اشاره به اینکه پروژه زیرگذر گلشهر با بیش از 11 میلیارد تومان به بهره‎برداری رسید، گفت: طول پل 500 مترمربع، عرض پل 15.5 مترمربع و ارتفاع پل در گودترین نقطه 6.5 مترمربع است، این پل به شکل زیرگذر شمالی جنوبی است که نقطه جمعیت شهری را به مناطق تفریحی، توریستی، بالادست و پایین‌دست گرگان جابجا می‎کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار