معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گلستان گفت: طبق نقشه های پیش یابی هوای استان از ابتدای هفته آینده ابری و بارانی بوده و دمای هوا تا 12 درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۵۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱ 07 January 2016
محمدرضا رحمن نیا روز پنجشنبه در گزارشی از وضعیت جوی استان طی روزهای آینده به ایرنا اعلام کرد: وزش باد شدید، مواج شدن دریا و مه غلیظ از دیگر پیامدهای سامانه هوایی روزهای شنبه و یکشنیه هفته آینده خواهد بود.
به گفته وی در این مدت با ورود سامانه پرفشار از سطح زمین و هماهنگی آن با جریان های ناپایدار تراز میانی جو از بعداز ظهر شنبه بتدریج بر شدت ریزش های جوی افزوده شده و تا اواخر روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: افزایش سطح بارش ها در نواحی دشت، ریزش برف در ارتفاعات و اختلال در آمد و شد خودروها در جاده های کوهستانی در این مدت دور از انتظار نیست.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی گلستان ادامه داد: سامانه بارشی مزبور از صبح دوشنبه از آسمان گلستان خارج و شرایط جوی استان به حالت عادی خود بازخواهد گشت. 
رحمن نیا در خصوص وضعیت جوی روز جمعه (فردا) گفت: در این روز افزایش نسبی دما و گاهی وزش شدید باد در ناحیه شرقی استان را شاهد خواهیم بود و از جمعه شب تا ظهر شنبه بارش ها به صورت پراکنده پیش بینی می شود.
طبق گزارش هواشناسی گلستان در 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارش باران در مینودشت با 12.5، رامیان 11، کلاله8.8، گنبدکاووس 5.6، گرگان 4.3، علی آبادکتول 4.2، مراوه تپه و اینچه برون 3.4، بندرگز 3.2 و بندرترکمن 2.4 میلیمتر بوده است.
اکنون هوای گرگان قسمتی ابری و دمای هوا 14 درجه سانتیگراد بالای صفر بوده و سرعت وزش باد 8 متر بر ثانیه و از سمت شمال شرق است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار