تغییرات جوی استان گلستان که از عصر شنبه پیش بینی شده بود با ورود زودتر سامانه بارشی و سرد از قبل از ظهر امروز وضعیت هوای استان را ابری و بارانی کرد و دمای هوا را کاهش داد.
کد خبر: ۱۶۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷ 09 January 2016
 ورود زود هنگام این سامانه همچنین هشدارهای هواشناسی و پلیس راه در خصوص آبگرفتگی معابر و اختلال در آمد و شد خودروها، احتمال یخبندان بویژه در مناطق کوهستانی و طغیان رودخانه ها را در پی داشته است.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی گلستان دراین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: ورود زودهنگام این سامانه بارشی دمای هوا را در گرگان به هفت درجه سانتیگراد کاهش داده است و هم اینک گرمترین منطقه استان مینودشت با 21درجه سانتیگراد می باشد.
محمدرضا رحمن نیا اضافه کرد: فعالیت این سامانه بارشی و سرد در استان تا بامداد دوشنبه ادامه خواهد داشت و پیامد آن بارندگی و آذرخش (رعد و برق)، ریزش برف به ویژه در مناطق کوهستانی و کاهش 12 درجه ای دمای هوا خواهد بود.
وی اضافه کرد: طی این مدت به علت تداوم ریزش باران و برف، آبگرفتگی معابر در برخی از شهرها ، لغزندگی معابر و یخبندان در مناطق کوهستانی و مه غلیظ و اختلال در آمد و شد خودروها از جمله در مسیرهای توسکستان- شاهرود و آزادشهر – شاهرود دور از انتظار نیست.
به گفته وی این سامانه بارشی و سرد بامداد دوشنبه از آسمان استان خارج می شود.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان نیز با اشاره به هشدار هواشناسی در خصوص کاهش محسوس دمای هوا، احتمال طغیان رودخانه ها و بارش برف در محورهای کوهستانی، از رانندگان خواست تا در این مدت تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
سرهنگ علی اصغر مهری اضافه کرد: با توجه به این شرایط نیاز است رانندگانی که قصد تردد از مسیرهای مختلف استان گلستان را دارند قبل از آغاز سفر نسبت به وضعیت راه های استان استعلام لازم را اخذ کنند.
وی با تاکید بر اینکه رانندگان در این ایام از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند، گفت: همراه داشتن تجهیزات ایمنی و زمستانی به خصوص زنجیر چرخ برای سفر در این ایام یکی از ضرورت ها بوده و ماموران پلیس راه با جدیت نسبت به کنترل این موضوع در محورهای مختلف استان به خصوص مسیرهای کوهستانی اقدام خواهند کرد.
سرهنگ مهری تاکید کرد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی احتمال طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست و به همین منظور توصیه می شود مسافران از اسکان موقت در کنار رودخانه ها و جنگل ها خودداری کنند و برای توقف، از مکان های ایمن استفاده کنند.
وی اضافه کرد: رعایت سرعت مطمئنه، توجه کافی به جلو و رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی از نکات مهم در پیشگیری از وقوع سوانح رانندگی در سطح جاده های است.
رئیس پلیس راه گلستان تاکید کرد: همچنین وضعیت ویژه جاده های استان گلستان و قرارگیری مناطق مسکونی در اطراف این جاده ها می طلبد تا رانندگان با احتیاط بیشتری اقدام به رانندگی کنند.
به گفته وی ماموران پلیس راه در تمامی محورهای استان با تجهیزات و امکانات لازم حضور دارند و برابر قانون با تخلفات رانندگی به ویژه تخلف های حادثه ساز برخورد قاطع و بدون گذشت انجام خواهند داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار