معاون عمراني استانداري گلستان از تخريب 200 مورد ساخت و ساز غيرمجاز در روستاي گردشگري زيارت و ادامه تعيين تكليف يك هزار واحد ساخت و ساز غيرمجاز ديگر خبر داد.طرحي در حال تهيه است تا تكليف بخشي از ساخت و سازهاي موجود با قابليت تبديل به طرح هاي مجاز در محدوده حريم شهرها را روشن كند.
کد خبر: ۲۱۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 18 April 2016
روستاي زيارت از روستاهاي برتر گردشگري ايران به شمار مي رود كه در هفت كيلومتري جنوب جنگل ناهارخوران گرگان قرار دارد. 
آبشار زيارت، چشمه آبگرم، امامزاده عبدالله (ع) و بافت قديمي روستا از نقاط ديدني اين منطقه است.
معاون هماهنگي امور عمراني استان گلستان پس از گردهمايي روز گذشته مديران استاني در وزارتخانه جهاد كشاورزي در جمع خبرنگاران با اعلام آمارهاي مربوط به برخوردهاي قضايي با ساخت و سازهاي غيرمجاز در روستاي زيارت گفت: طرح ساماندهي منطقه، جلوگيري از ساخت و سازهاي جديد و برنامه تخريب و برخورد با متخلفان در دستور كار سازمان امور اراضي كشور و شوراي عالي معماري و شهرسازي است.
رضا مروتي افزود: طرحي در حال تهيه است تا افزون بر جلوگيري از ساخت و سازهاي جديد، تكليف بخشي از ساخت و سازهاي موجود با قابليت تبديل به طرح هاي مجاز در محدوده حريم شهرها را روشن كند.
به گفته مروتي، اين طرح هاي قابل تبديل همچون طرح هاي گردشگري و تفرجي داراي كاربري هاي عمومي است كه موجب رونق صنعت گردشگري مي شود و ضوابط طرح اوليه با كمك سازمان امور اراضي كشور و شوراي عالي معماري شهرسازي در دست تهيه است. 
معاون هماهنگي امور عمراني استان گلستان ادامه داد: برخي تصور مي كنند ساخت و ساز غيرمجاز، زمين خواري است اما به طور مطلق زمين خواري در اين روستا صورت نگرفته است بلكه با معضل ساخت و ساز غيرمجاز و تغيير كاربري روبروييم. 
به گفته وي، در 10 سال گذشته اداره جهاد كشاورزي استان زمين هاي روستاي زيارت را به دليل كوهستاني بودن، براي كشاورزي و دامپروري غير اقتصادي اعلام كرد بنابراين برخي زمين هاي خود را واگذار كردند و كاربري آنها را به مسكوني تغيير دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار