نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: متاسفانه بر اساس آمار به دست آمده دو عامل فرهنگی و فروپاشی خانوادگی منجر به سقوط جمعیت شده که حدود 22.5 درصد از کاهش جمعیت مربوط به فروپاشی خانوادگی است.
کد خبر: ۲۳۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 28 May 2016
آیت‎الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی پیش از ظهر امروز در همایش روز ملی جمعیت که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در زمان صدر اسلام و همچنین قبل از ورود اسلام مسئله فرزندکشی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه در گذشته از ترس فقر و نداری فرزند را زنده‎به‎گور می‎کردند، افزود: متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها در زمان‎های قبل از اسلام به دلیل فقر و نداری فرزند خود را می‎کشتند و امروزه این حالت روانی نیز وجود دارد و برخی خانواده‎ها به صورت مدرنیزه، فرزند را در نطفه خفه می‎کنند.

نماینده مجلس خبرگان فروپاشی خانوادگی و عامل فرهنگی را دوعامل مهم سقوط جمعیت برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه بر اساس آمار به دست آمده دو عامل فرهنگی و فروپاشیدگی خانوادگی منجر به سقوط جمعیت شده است که حدود 22.5 درصد از کاهش جمعیت مربوط به فروپاشی خانوادگی می‎باشد.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه آمار فروپاشیدگی خانوادگی در تهران بسیار بالاست، افزود: این آمار در شهرستان‎ها را می‎توان 22 درصد در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه برنامه نهاد صیانت از خانواده در برخی استان‎ها برگزار شد، ابراز کرد: این برنامه به آموزش مهارت‎های زندگی می‎پردازد که با همکاری دانشگاه علوم ‎پزشکی اجرا می‎شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: برنامه نهاد صیانت در پنج بخش «اخلاق و دستورات اسلامی» که توسط روحانیت اجرا می‎شود و برای کسانی که در آستانه ازدواج هستند «روان‎شناسی» توسط روان‎شناس صورت می‎گیرد و «ایمنی منزل و خانواده» توسط نیروی انتظامی است، «بهداشت و مغاربت» توسط مهارت‎های مربوطه در اداره بهداشت است و «شناخت قضایی» از سوی دادگستری انجام می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار