استاندار گلستان: کاربردی‌سازی علم می‌تواند تأثیر مستقیمی در افزایش اشتغال فارغ‌التحصیلان و برطرف شدن مشکل بیکاری در استان گلستان داشته باشد.
کد خبر: ۲۶۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 14 July 2016
حسن صادقلو ظهر امروز در نخستین کنفرانس ملی ربات‌های پروازی با اشاره به حادثه‌خیز بودن استان و ویژگی‌های اقلیمی آن اظهار داشت: استان گلستان به صنعتی‌سازی تکنولوژی ربات‌های پروازی نیاز دارد و این دانش فنی می‌تواند برای رشد استان مؤثر باشد.
وی افزود: ما باید فاصله‌ی تاریخی علمی خود در عرصه‌ی بین‌المللی را با استفاده از توان دانشمندان و دانشجویان خود پر کنیم و با توجه به کاربری بالای ربات‌ها این فضا می‌تواند تأثیر به‌سزایی در زیرساخت‌های توسعه‌ی استان داشته باشد.
استاندار گلستان تصریح کرد: حیطه‌ی میدانی‌سازی علم از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به مدیریت نسل سومی، دانشگاه‌ها باید آموزش و پژوهش را کاربردی کنند.
وی افزود: کاربردی‌سازی علم می‌تواند تأثیر مستقیمی در افزایش اشتغال فارغ‌التحصیلان و بر طرف کردن مشکل بیکاری داشته باشد.
استاندار گلستان با تأکید بر نیاز کشورهای همسایه به علم و دستاوردهای علمی خاطرنشان کرد: استان گلستان می‌تواند صادرکننده‌ی دانش فنی به کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، کشورهای حوزه‌ی cis و روسیه باشد.
صادقلو از امضای تفاهم‌نامه‌ها با معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها این معاونت از طرح‌های نیمه‌صنعتی و صنعتی علمی حمایت می‌کند و این می‌تواند مشوقی برای فعالان عرصه علم و دانش باشد.
وی با بیان این‌که باید از موازی‌کاری دوری کرد یادآور شد: باید شورای هماهنگی علم و فن‌آوری در استان تشکیل شود و هر دانشگاه و مرکز علمی مسئول بخشی از اقدامات فن‌آورانه شود و این شورا فعالیت‌های علمی سطح استان را مدیریت کند.
وی با اشاره به جایگاه استان گلستان در گذشته‌ی تاریخی علم و دانش گفت: ما نزدیک به 300 دانشمند در تاریخ علم با نام جرجانی داریم که نشان می‌دهد این سرزمین در گذشته‌ی تاریخی علمی ایران نقش تعیین‌کننده‌ای داشته است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار