نخستین تندیس اجلاسیه ۴ هزار شهید استان گلستان با حضور مسئولان به خانواده ۲ شهید در شهرستان گرگان اهداء شد.
کد خبر: ۲۸۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 24 August 2016
همزمان با آغاز هفته دولت و به مناسبت برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان، فرمانده سپاه گرگان به همراه فرماندار گرگان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی نخستین تندیس اجلاسیه 4 هزار شهید استان را به خانواده‌‎های شهیدان دوست محمدیان و عامریان اهداء کردند.
قرار است این تندیس‌ها به همه خانواده‌های 4 هزار شهید استان گلستان اهداء شود.
فرماندار گرگان در این مراسم در جمع خانواده‌های شهدا گفت: کار بزرگی را همزمان با هفته دولت به مناسبت اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان آغاز کردیم و قرار است با سرکشی به خانواده‌های 4 هزار شهید استان، ضمن دعوت این خانواده‌ها برای حضور در اجلاسیه، تندیس اجلاسیه نیز به آنان اهداء شود.
عباس حسینی افزود: قرار است در این 2 ماه این کار با هدف تکریم خانواده‌های شهدا انجام شود و نظرات و مسائل این خانواده‌های شهدا نیز بررسی شود.
مادر و همسر شهیدان عامریان گفت: شهید اسماعیل عامریان در سال 1365 و شهید یحیی عامریان در سال 1362 به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
زهرا شاهینی در این بازدید از مسئولان درخواست کرد که برای مسجد محله پرده تهیه کنند و با توجه به مریضی برخی مادران، فضای مسجد در بخش بانوان در طبقه دوم قرار دارد و بسیار کوچک است.
مریم دوست محمدیان خواهر شهیدان موسی دوست محمدیان و ابراهیم دوست محمدیان هم در این دیدار گفت: متاسفانه امروز برخی افراد در دستگاه حضور دارند که با اهداف انقلاب فاصله دارند و افراد ارزشی کم هستند.
وی افزود: مسئولان در دستگاه های اجرائی باید مشکلات مردم را حل کنند و انقلاب اسلامی با مردم به اینجا رسیده و براساس تاکیدات امام خمینی(ره)، باید مسئولان به فکر رفع مشکلات مردم باشند.
خواهر شهیدان دوست محمدیان با اشاره به وجود برخی ناهنجاری ها در جامعه از مسئولان خواست که به وظایف خود عمل کنند.
فرمانده سپاه گرگان نیز در این دیدار گفت: امروز به مناسبت هفته دولت، عملیات بزرگ فرهنگی دیدار با خانواده‌های شهدا با حضور مسئولان شهرستان از امروز با دیدار با 2 خانواده که 2 شهید را تقدیم انقلاب کردند، آغاز شده است.
سید علی مهاجر افزود: در این عملیات بزرگ فرهنگی، قرار است مدیران شهرستان در قالب تیم‌های مختلف با خانواده های یکهزار و 400 شهید شهرستان گرگان دیدار و ضمن دعوت، نظرات آن‌ها را نیز بگیرند.
وی اظهار کرد: یکی از کارهای مهم اجلاسیه تکریم خانواده های شهدا است و یکی از برنامه ها در این راستا، به نام بیت الشهید نامگذاری شده و مکانی که خانه شهید است و در آن مکان شهید به دنیا آمده و خاطراتی دارد به نام بیت الشهید نامگذاری می‌شود.
فرمانده سپاه گرگان تصریح کرد: نصب پرچم بر سر درب خانه شهدا نیز در تاریخ هجدهم آذرماه امسال به صورت همزمان انجام می‌شود که این پرچم‌ها با حرم امام حسین(ع) در کربلا متبرک شده است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
آخرین اخبار