نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت:
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: فعالیت قرآنی یعنی اینکه قرآن در وجود انسان محقق شود و برای تحقق آن باید از فعالیت های شکلی دور و به محتوای قرآن توجه ویژه شود.
کد خبر: ۳۰۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 27 September 2016
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: فعالیت قرآنی یعنی اینکه قرآن در وجود انسان محقق شود و برای تحقق آن باید از فعالیت های شکلی دور و به محتوای قرآن توجه ویژه شود.

آیت ا.. نورمفیدی در هشتمین جلسه شورای توسعه قرآنی، افزود: متاسفانه در مساله عاشورا آنقدر شکل را گسترش دادیم که از محتوا دور ماندیم.

وی ادامه داد: اینکه قرآن های مختلف در ابعاد و شکل های مختلف درست کنیم یعنی پرداختن به ظاهر و مشکل ما هم این است که فقط کارها را شکلی انجام می دهیم.
آیت ا.. اضافه کرد: از هنر می توان برای گسترش مفاهیم قرآن استفاده کرد اما باید طوری باشد که مردم با روح، ایمان و هدف قرآن آشنا شوند.

وی با پیشنهاد اینکه مسابقه ای گذاشته شود تا جوانان و نوجوانان آیات قرآن را تشریح کنند، گفت: جوانان را برای شرکت در مسابقات قرآنی با رویکرد مفهومی و موضوعی تشویق کنید و برای این کارها جایزه خوب هم بدهید.

امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه جامعه را باید به سمت محتوای قرآن هدایت کرد، افزود: متاسفانه جامعه بخصوص نسل جوان ما با قرآن و اهل بیت آشنا نیست. حتی اگر از دسته های سینه زنی درباره امام حسین (ع) بپرسید شاید پاسخ درستی نگیرید.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطر نشان کرد: باید از نیروهای توانمند برای تولید محتوا در این زمینه استفاده کرد. متاسفانه شاهدیم گاهی با خط و خط بازی به برخی میدان نمی دهند.

وی در خاتمه آموزش و پرورش را  بهترین دستگاه برای فرهنگ سازی عنوان کرد و اظهار کرد: دانش آموزان بهترین سن برای انتقال فرهنگ و آموزش هستند لذا آموزش و پرورش باید در سنین پایین برای گسترش محتوای قرآن برنامه ریزی کند.

گفتنی است هشتمین جلسه شورای توسعه قرآنی با حضور اعضای شورا در منزل آیت ا.. نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان تشکیل شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار