پیشکسوت ورزش گرگان:
پیشکسوت بسکتبال گرگان گفت: با حضور 3 تیم در لیگ برتر، لیگ دسته اول و یک تیم در زیر گروه باشگاه های کشور، آینده خوبی در انتظار بسکتبال مرکز استان گلستان است.
کد خبر: ۳۱۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 18 October 2016

 پیشکسوت بسکتبال گرگان گفت: با حضور 3 تیم در لیگ برتر، لیگ دسته اول و یک تیم در زیر گروه باشگاه های کشور، آینده خوبی در انتظار بسکتبال مرکز استان گلستان است.

 اسدالله کبیر در آئین رونمائی از پیراهن تیم بسکتبال 'قطران کاوه گرگان' در مجتمع سینمائی کاپری افزود: بسکتبال گرگان ریشه 65 ساله دارد.
وی تصریح کرد: حضور بخش خصوصی در کنار هیات و تیمداری آنان، می تواند روزهای اوج بسکتبال گرگان را به نسل امروز پیوند بزند.
عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: در سالیان اخیر نتوانستیم بومی سازی خوبی برای تیم بسکتبال گرگان در لیگ برتر انجام دهیم، به همین دلیل برخی بازیکنان ما از بسکتبال کنار رفتند، اما امروز حضور 2 تیم دیگر در لیگ های مختلف بسکتبال باشگاه های کشور (لیگ دسته اول و زیر گروه) در کنار تیم لیگ برتری، پشتوانه سازی خوبی برای تیم شهرداری گرگان است تا در سالیان آتی شاهد یک تیم یک دست بومی از بازیکنان این شهر باشیم.
کبیر گفت: امسال در شورای شهر بودجه یک میلیارد ریالی (10 درصد بودجه تیم شهرداری) را برای هزینه در بخش رده های سنی پایه پسران و دختران اختصاص دادیم که بر اساس آن در مدت پنج تا هفت سال تیم اصلی شهرداری بومی سازی شود.
وی اضافه کرد: تربیت بازیکن برای آینده شهر گرگان یکی از خواسته های مردم بوده و امیدوارم که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.
پیشکسوت بسکتبال گرگان در مورد تیم قطران کاوه نیز اظهار کرد: به جز سه بازیکن میهمان، سایر بازیکنان بومی هستند و تمامی بازیکنان به جز دو بزرگسال، زیر 22 سال سن دارند.
وی با بیان اینکه آینده روشنی برای بسکتبال گرگان پیش بینی می کنم، یادآور شد: بزرگان بسکتبال شهر باید در کنار هم جمع شوند و یک اتاق فکر تشکیل شود که خروجی آن منجر به تحقق شعار 'گرگان، پایتخت بسکتبال ایران' باشد.
رئیس هیات بسکتبال شهرستان گرگان در این جلسه گفت: در گذشته وقت مازاد خود را به انجام ورزش اختصاص می دادیم اما امروزه توجه به ورزش به یک ضرورت اجتماعی است.
عبدالرضا چراغعلی افزود: توجه خانواده ها به ورزش یک الزام شده و در شرایطی که در چند دهه اخیر پیشرفتی در زمینه سلامت اجتماعی نداشتیم، باید تشکر کنیم از افرادی که در قالب تیم های ورزشی از نسل جوان و آینده ساز این دیار حمایت می کنند.
وی در مورد تیم قطران کاوه گفت: یکی از آرزوهای دیرینه بسکتبالی های گرگان، داشتن تیمی در حد و اندازه های قطران کاوه بوده و اکنون این فرصت طلایی به وجود آمده است.
چراغعلی با بیان اینکه هر کمکی از مجموعه بسکتبال گرگان بربیاید دریغ نخواهیم کرد، گفت: امیدوارم قدردان چنین فرصتی باشیم و به خوبی این فضا را مدیریت کنیم تا استعدادهای بسکتبال گرگان در سال های آینده شکوفا شود.
مدیر کل ورزش و جوانان گلستان نیز با تبریک هفته تربیت بدنی گفت: ورزش تنها به یک روز یا یک هفته اختصاص ندارد و تمام فعالیت های ورزشی باید در طول سال انجام شود.
بهمن طیبی در خصوص تیم قطران کاوه تصریح کرد: همه کارشناسان بسکتبال گرگان به طور مشترک معتقد هستند که باید تیمی جوان در شهرستان در کنار بازیکنان تیم لیگ برتری وجود داشته باشد که این نیاز و دغدغه برطرف شد.
وی با بیان این که مسئولیت ما در حمایت از این گونه تیم ها گسترده است، یادآور شد: از جامعه بسکتبال گرگان که پیگیر اتفاقات این رشته ورزشی هستند درخواست می کنم از تیم قطران کاوه حمایت کنند و ما هم تلاش می کنیم وظایف و تکالیف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز گفت: اینکه در شرایط سخت اقتصادی، عده ای زمان خود را وقف فعالیت های عمومی کرده و برای رضایت شهروندان هزینه می کنند با چیزی جز عشق و علاقه نمی توان آن را توجیه کرد.
سیدمحمد قدس مفیدی در خصوص فعالیت تیم قطران کاوه گرگان اظهار کرد: مدیران، مربیان و بازیکنان تیم قطران کاوه کار بزرگی انجام دادند.
وی با اشاره به این که بسکتبال یکی از مطالبات مردمی است، گفت: شاهد هستیم که جوانان چگونه پس از باخت های تیم شهرداری در سالن اشک می ریزند و اگر امروز از هزینه برای بسکتبال دفاع می کنیم به علت همان خواسته مردم و شهروندان است.
مدیر شرکت قطران کاوه در این مراسم گفت: بیشتر زحماتی که اکنون چنین نتیجه ای در بر داشته به سبب همدلی و رفاقت مجموعه و اعضای تیم بوده و در این مدت من کمتر توانستم در کنار دوستان باشم.
علیرضا احسانی افزود: اعضا و بازیکنان با کمبودها ساختند و با نداشته ها کنار آمدند و این موفقیت صعود به لیگ دسته یک حاصل تلاش همه آنها است که البته در ادامه نیازمند حمایت همه بزرگان شهر هستیم.
مدیر عامل تیم قطران کاوه گرگان نیز اظهارداشت: هیات بسکتبال گرگان تنها نهادی بود که با ما همکاری لازم را داشت که جای قدر دانی دارد.
سیدهامان هاشمی افزود: البته برخی از پیشکسوتان بسکتبال نیز در این مدت به ما لطف داشتند و در مدت حدود سه ساله ای که از تشکیل تیم می گذرد در کنار ما بودند.
وی تصریح کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان و بزرگان شهر و کسب نتایج لازم در کنار رعایت مسائل اخلاقی خانواده بسکتبال گرگان بزرگ تر از قبل شود.
به گفته وی، تلاش مجموعه قطران کاوه این است که خاطرات خوش سال های گذشته بسکتبال گرگان را زنده کند.
براساس گزارش ایرنا در پایان این مراسم از شماره پیراهن بازیکنان تیم قطران کاوه رونمایی شد. 
در ادامه اسامی و شماره پیراهن بازیکنان به این تریبت اعلام شد: فرشاد فاضلی نیا (4)، امین مظفری (5)، احمدرضا مفیدی (6)، علی صادقی (7)، صابر مخدومی (8) (کاپیتان)، کامیار صادق زاده (9) (بازیکن فصل گذشته شهرداری در لیگ برتر)، پارسا پاکمنش (10)، متین حسینی (11)، حسین گلبینی (12)، رهام کبیر (13) بازیکن فصل گذشته تیم شهرداری در لیگ برتر)، محمد کمال وند (14)، مسعود هنرور (15)، حسین رایجی (16)، حسین خلیلی (17) و امیرمحمد مزینانی (18) 
ضمن اینکه صالح مخدومی (کمک مربی فصل گذشته شهرداری در لیگ برتر) به عنوان سرمربی، حمید شاهینی و عرفان خردمند به عنوان مربی، علی اصغر مهاجر به عنوان سرپرست، محمدرضا ضیایی (فصل گذشته سرمربی این تیم بود و سال قبل آن مسئول آمار و آنالیز تیم شهرداری بود) به عنوان مدیر فنی و اشکان بنی کمالی به عنوان آنالیزور در تیم قطران کاوه فعالیت می کنند.
رقابت های لیگ دسته اول بسکتبال باشگاه های کشور در دو گروه شمال و جنوب برگزار می شود که در گروه 9 تیمی شمال تیم قطران کاوه هفتم آبان ماه در سالن آزادی تهران به مصاف مهرام خواهد رفت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار