آیت الله نورمفیدی:
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان درباره لزوم حجاب اظهار کرد: حجاب برای محافظت است.
کد خبر: ۳۱۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 18 October 2016
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی  در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان درباره لزوم حجاب اظهار کرد: حجاب برای محافظت است.

نماینده ولی فقیه در جلسه پرسش و پاسخ دانش آموزان دبیرستان دخترانه شاهد گرگان تصریح کرد: حجاب دلایل محکم دارد و در قرآن و آیات محکم و مکرری در این باره آمده است، اگر کسی شکی دارد می‌تواند به کتاب حجاب آیت الله مطهری مراجعه کند.
وی افزود: اگر کسی نماز نخواند زورش نمی‌کنند که بخوان چون امری فردی و مشخص است، اما حجاب به این دلیل که در جامعه می‌آید ممکن است جامعه را به چیزهایی مبتلا کند، به شیوه ای شایسته باید اجرا شود.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: حجاب به جامعه بر می‌گردد و در جامعه و خیابان با آن مواجه هستیم و اینجا است که آثار ناپسندی دارد. امروز دنیای غرب هم به مشکلات بی حجابی پی برده و به جایی رسیده که دیگر راه برگشت هم ندارد.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانش آموزان که پرسیده بود، در روایات آمده نماز جامعه را از فحشا باز می‌دارد اما در جامعه ما صدق نمی‌کند، پاسخ داد: از پیغمبر (ص) بالاتر نداریم که سفیر خدا برای مردم بود اما مگر توانست همه را درست کند، نه اولا نماز شرایط و حدودی دارد که اگر رعایت شود درست است و مهم‌ترین شرط نماز درست حضور قلب است و اینکه بداند در حضور چه کسی دارد نماز می‌خواند.

آیت الله نورمفیدی در ادامه گفت: رابطه با خدا مهم‌ترین کار است، استمرار و استقامت می‌خواهد، اگر به سمت خدا بروید خدا هم به سمت شما می‌رود، خدا بندگانش را دوست دارد و می‌خواهد آنها به سوی قدرت‌ها و هوای نفس نروند، چون ذلیل می‌شود.

 آیت الله نورمفیدی با اشاره به عاشورای امام حسین (ع) گفت: امام حسین چقدر محکم بود؟ به همین دلیل هم هیچگاه ذلیل نشد، هیچگاه به سوی قدرت‌ها نرفت و سرش جلوی هیچ کس و هیچ چیز پائین نیامد، اگر عزت می‌خواهید باید بنده خدا باشید، پول و قدرت عزت نمی‌آورد.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانش آموزان درباره شیوه استجابت دعا گفت: نظرم این است که هیچ دعایی بی جواب نمی‌ماند اگر با خلوص نیت باشد، به ویژه شما جوان‌ها که دلتان صاف تر و قلبتان مانند آیینه است، مواظب خود باشید که مثل آینه بماند و خدا هم در آن تجلی می‌کند و خودش را نشان می‌دهد.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: دل و شفافیت دل خود را حفظ کنید، نماز برای این است که اگر گردی بر روی دل نشست آن را پاک کنیم، خیلی چیزها روی دل گرد می‌نشاند، هر دعایی مستجاب می شود به شرط اینکه نمازهای خوب و با توجه بخوانید، مگر می‌شود ما برویم و او دل ندهد، خدا اینطور نیست.

وی اظهار کرد: اگر به سمت خدا برویم او جواب می‌دهد، هر دعایی مستجاب می‌شود، بعضی وقت‌ها همان چیزی که می‌خواهی مستجاب می‌شود، اما برخی دعاها به صلاح نیست که مستجاب نمی‌شود و جای دیگری آن را مستجاب می‌کند، اگر در دنیا نباشد هم در آخرت به آن می‌رسیم، هیچ دعایی بی جواب نمی‌ماند چون از رحمانیت و رحیمیت او به دور است.
آیت الله نورمفیدی در پاسخ به سوال نماز در محل غیر سکونت و زادگاه گفت: نماز در محل سکونت درست و کامل است اما برای مکان موقتی مانند دانشگاه شکسته است.

سوال دیگر دانش آموزان درباره ارتباط با نامحرم برای آَنهایی که برای ازدواج بود که آیت الله نورمفیدی آن را مردود شمرد و گفت: این ارتباط‌ها درست نیست، هیچ زن و مردی نمی‌توانند قبل از ازدواج یکدیگر را بشناسند، زندگی که شروع بشود زیر پرده‌ها رو می‌شود، پس این نیست، می‌خواهید مرد زندگی مشترکتان مرد شایسته ای باشد نباید از این راه باشد، این خدا است که می‌تواند این وسط واسطه خوبی باشد.وی با اشاره به نحوه خواستگاری و ازدواج امام راحل (ره) تصریح کرد: برای ازدواج استخاره نکنید، مسئله یک عمر زندگی است، خیلی مهم است، به خدا واگذار کنید و از خدا بخواهید، خدا جفت و جور می‌کند.

وی افزود: اینکه بنشینید با جوان‌ها حرف بزنید کاری حل نمی‌شود و زندگی‌تان زندگی نمی‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار