مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان کار در عرصه فرهنگ و هنر به خصوص حوزه چاپ را سخت خواند و افزود: فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ از مصادیق ایثارو شهادت است.
کد خبر: ۳۳۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 24 November 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان کار در عرصه فرهنگ و هنر به خصوص حوزه چاپ را سخت خواند و افزود: فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ از مصادیق ایثارو شهادت است.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در همایش تجلیل از تلاشگران و خادمان نشر کتاب گلستان، افزود: کار در حوزه فرهنگ در حال حاضر به دلیل محدودیت های مختلف قدری دشوار شده است.

وی ادامه داد: اکنون کار فرهنگی در شرایطی انجام می شود که با بداخلاقی گاه و بی گاه خودی ها از درون و دسیسه های نظام سلطه از  بیرون مواجه است.

 وی به افزایش انتشاراتی در استان اشاره کرد و گفت: ١١ انتشارات استان مجوز دریافت کرده و مابقی در شرف صدور مجوز هستند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ١٤٠عنوان کتاب به مبلغ ١٥٠ میلیون تومان در سال ٩٣ و ٩٤ با هدف حمایت از مولفین استان خریداری شده است.

وی به چاپ ١٤٩عنوان کتاب با ٢١٩هزار جلد در سال ٩٤ اشاره کرد و گفت: تاپایان سال جاری ٢٠٠عنوان کتاب منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام فضیلت در ادامه از پائین بودن سرانه مطالعه اظهار ناخرسندی کرد و گفت:گرانی قیمت کتاب و کاغذ، عادت ایرانیان به ادبیات شفاهی، عدم احساس نیاز به مطالعه، سانسور سیاست‎گذاری‎ها، تصمیم‎سازی و تصمیم‎گیری در حوزه کتاب را ازعوامل موثر در کاهش سرانه مطالعه برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ضمن اشاره به این مطلب که همه این عوامل می‎تواند در کاهش سرانه مطالعه دخیل باشد، اظهار کرد: این چالش ها در کاهش سرانه، در حالی است که ما مسلمان هستیم و مفتخریم سند حقانیت دین ما از جنس کتاب بوده است.

وی قرآن را یک اثر جاودانه دانست و خاطرنشان کرد: در این کتاب ارزشمند به قلم، نوشتن، نوشتار، تفکر، تعقل تشویق و ترغیب شده است .

حجت الاسلام فضیلت در خاتمه یادآور شد: جای قرآن در زندگی ما بسیار خالی است با وجود اینکه بیشترین تیراژ چاپ را دارد و با این همه اهمیت به مقوله کتاب به عنوان آموزه‎های وحدانی که از آن یاد شده اما جای خودش را در ذهن و زندگی ما باز نکرده است که امیدواریم این مسئله بیش از پیش مورد توجه کتاب دوستان قرار گیرد.

همایش تجلیل از تلاشگران و خادمان نشر کتاب گلستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در موسسه فرهنگی میرداماد برگزار شد.

رونمایی از کتاب "گلچین سروده های شاعران استان" که با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده و کتاب "اتللو و یازر یاسر" به قلم عطاا.. صفرپور بخش دیگری از این همایش بود.

در خاتمه همایش تجلیل از تلاشگران و خادمان نشر کتاب با اهدا جوایز و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار