استاندار گلستان در جلسه شورای اداری استان؛
استاندار گلستان با تاکید بر اینکه منطقه آزاد اینچه برون گلستان در راستای روح قانون است، اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه برون یکی از درخواست استان است و بر این باوریم با ایجاد این منطقه آزاد، استان گلستان به نمونه صادرات تبدیل می شود و این طرح در راستای رونق اقتصاد است.
کد خبر: ۳۴۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳ 16 December 2016
استاندار گلستان با تاکید بر اینکه منطقه آزاد اینچه برون گلستان در راستای روح قانون است، اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه برون یکی از درخواست استان است و بر این باوریم با ایجاد این منطقه آزاد، استان گلستان به نمونه صادرات تبدیل می شود و این طرح در راستای رونق اقتصاد است.

دکتر حسن صادقلو در جلسه شورای اداری با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و مدیران ارشد استانی، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص)، تصریح کرد: طرح گردشگری آشوراده که مصوب سفر ریاست محترم جمهوری است یکی از طرح های که می تواند موجب توفق و ماندگاری 18 میلیون مسافر عبوری از گلستان شود و زمینه‎ای برای مقصد مسافران و گردشگری پاک و حلال باشد.

وی گفت: ما تعهد می‎دهیم تمامی مسائل زیست محیطی رعایت شود و درخواست ما این است که رئیس مجلس شورای اسلامی از این مهم پشتیبانی کند.

وی ضمن تقدیر از حضور دکتر لاریجانی که با دعوت برای حضور در اجلاسیه 4 هزار شهید استان به گلستان آمدند ، یادآور شد: در آینده نزدیک شاهد برکات این سفر خواهیم بود چراکه گلستان استانی تازه بنا گذاری شده است و از امکاناتی که استان‎ها در گذشته بهره‎مند بودند استفاده نکرده است و به دلیل این فاصله تاریخی نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود:سند جامع استان را در افق 1404 و 1420 را تبیین کردیم و سند اجرایی 53 دستگاه را با شاخص‎های کمی تبیین کردیم و این میثاقی است بین دستگاهی است.

استاندار گلستان با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی را تبیین شده است، خاطر نشان کرد: با 28 مولفه سند امنیتی استان گلستان را پیگیری کردیم و این باعث شده دیگر استان‎ها نیز به این مهم فکر کنند.

دکتر صادقلو افزود: با توجه به اینکه سطح آب از وضعیت خوبی از شعاع آینده برخوردار نیست لازم است که نسبت به استفاده از آب مازندران و سریز‎های این استان عنایت ویژه‎ای شود.

وی افزود:آب خلیج گرگان از ارتقاع 2 متر در گذشته ،امروز به نیم متر رسیده و این خطر استان‎های همجوار سمنان و خراسان شمالی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

استاندار گلستان به زهکشی اراضی شمالی اشاره کرد و گفت: 280 هزار هکتار از زمین‎های شمالی که مانداب به زمین‎های درجه 4 تبدیل شده مطالعات آن تمام شده و باید در مسیر زهکشی توجه شود و باید زهکشی ابتدایی با لاین یک انجام دهیم و با این اقدام 600 هزار تن اضافه محصول پیدا خواهیم کرد.

دکتر صادقلو افزود: گندم یکی از برند استان گلستان است که از کیفیت گلوتن 36 تا 40 درصد برخوردار است و یکی از کیفتی‎ترین محصول کشور و یا دنیا است و تاثیر اساسی در کیفیت بخشی گندم کشور دارد و در این راستا با زهکشی اراضی 22 هزار هکتار آن اراضی توافق شده و امیدواریم با عنایت رئیس شورای اسلامی ما بقیه آن نیز مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار گلستان با بیان اینکه راه آهن گرگان- مشهد یکی از آروزهای دیرینه مردم استان گلستان است، گفت: شرایطی دارد به وجود می‎آید که این خط راه اندازی شود و اگر این مسیر از گرگان به گنبد اتفاق بیفتد تاثیر بسزایی در اقتصاد استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مهمترین منبع استان گلستان گندم است، افزود: در کل کشور گندم را با یک نرخ خریداری می‎کنند و کیفیت گندم در جایی نمایان نمی‎شود.

دکتر صادقلو با بیان اینکه منابع کلان ما به دلیل نرخ یکسان گندم آسیب دیده شده، گفت: باید ارزش افزوده محصولات این استان دیده شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه در بحث تولید پنبه، توتون و خاویار رتبه نخست را در کشور داریم ، گفت: مشوق‎های تولید و کم هزینه شدن تولید یکی از نکاتی است که باید پیگیری شود.

وی گفت: بحث آب یکی از مسائل جدی و اساسی است و شاید سد در جاهایی ناکارآمد باشد اما برای ما یکی از ضروریات است که از طرفی مانداب ایجاد نمی‎کند و از طرفی در مهار سیل و مدیریت رودخانه‎ها نقش دارد.

وی افزود: طرح جامع سیل را ارائه کردیم اما به دلیل اینکه پشتیبانی نمی‎شود در استان با مشکلاتی رو به رو هستیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: انجمن سوار کاری از یک ماه قبل به شکل اجاره‎ای یک ساله واگذار شده و باید به این مهم توجه شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه نیازمند گردشگری سلامت هستیم، گفت: صنعت بزرگ در استان نداریم و لازمه آن یک سری از پشتیبانی‎ها است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار