مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان خبر داد؛
دوره های آموزشی ناظران فنی و مسئولان مالی دهیاری های استان در راستای ارتقا سطح علمی و شغلی برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 05 January 2017
دوره های آموزشی ناظران فنی و مسئولان مالی دهیاری های استان در راستای ارتقا سطح علمی و شغلی برگزار شد.

دو دوره آموزشی مجزا جهت مسئولان مالی و ناظران فنی به صورت مجزا با سرفصل های تخصصی مالی و فنی برای 76 مسئول مالی و 42 ناظر فنی دهیاری های استان برگزار شد.

مدیر کل امور روستایی و شورا استانداری با حضور در دوره مسئولان مالی مدیریت هزینه های دهیاری ها را پراهمیت دانست و اظهار کرد: باید دهیاری ها را تشویق کرد تا از پتانسل های در نظر گرفته شده دولت برای رونق اقتصادی و اشتغال در روستاها نهایت استفاده را کنند.

علی نصیبی از مسئولان مالی دهیاری ها خواست تحلیل های مالی در مسیر پیشرفت دهیاری ها داشته باشند و تصریح کرد: پرداخت مطالبات دهیاری ها باید بر اساس قانون باشد و توجه داشته باشید که هر گونه اقدامی در روستا باید با استفاده حداکثری از ظرفیت های حداقلی صورت گیرد.

وی با اشاره به رتبه نخست استان در ثبت و تفریغ بودجه، یادآور شد: باید تهیه بودجه 96 با سرعت و دقت انجام شود و مسئولان مالی نسبت به هزینه های دهیاری و جهت دهی بودجه در زمینه بهسازی روستاها حساسیت داشته باشند.

مدیر کل امور روستایی و شوراها در این جلسه بر لزوم درآمدزایی،استفاده بهینه از ماشین آلات ، شناسایی منابع جدید درآمدی و ... تاکید کرد و گفت: موضوع حقوق و مزایای ناظران فنی و مسئولان مالی در حال ساماندهی است.

همچنین علی نصیبی در دوره آموزشی ناظران فنی دهیاری ها نیز به الزامات فنی در ساخت و سازها دهیاری ها و پروژه های عمرانی روستایی تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد توجه به معماری بومی روستاها، زیباسازی و ... جز اولویت ها باشد.

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری خاطر نشان کرد: نظارت فنی بر پروژه های دهیاری ها به جهت جلوگیری از هدر رفت سرمایه ها و مدیریت هزینه ها باید دغدغه ناظران فنی دهیاری ها باشد.

وی گفت: ناظران فنی دهیاری ها به جهت سطح تحصیلات، باید مشاوره های لازم را در راستای اولویت پروژه های عمرانی با معماری روستا و ... به دهیاران ارائه دهند.

لازم به ذکر است با پیگیری دفتر امور روستایی و شوراها استانداری جهت محک دانسته های کارکنان دهیاری ها، آزمون جامع تخصصی مسولان مالی دهیاری ها در تاریخ 95/9/7 و آزمون جامع تخصصی ناظران فنی در تاریخ 95/8/25برگزار شده بود.

گفتنی است پیشتر دوره آموزشی برای 61 دهیاری جدید التاسیس استان با سرفصل های اداری، شوراها، مالی و فنی برگزار شده بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار