مدیر مجتمع فرهنگی تفریحی کوهسنگی خبر داد:
مدیر مجتمع فرهنگی کوهسنگی، گفت: بزرگ ترین پارک گردشگری مشهد دارای هفت باغ منحصر به فرد شامل باغ های پذیرایی، فرهنگی، سنگی، طبیعی، تفریحی، ورزشی و آرامگاه می شود.
کد خبر: ۳۶۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵ 26 January 2017
به گزارش تابناک رضوی ،هاشم دائمی گفت: پارک کوهسنگی در میان اصلی و قدیمی ترین خیابان های مشهد مقدس که از یک طرف به خیابان کوهسنگی و در راستای میدان شریعتی که مرکز شهر می باشد واقع شده و از طرف دیگر یک ورودی از سمت بزرگراه دارد.
پارک کوهسنگی از نظر استراتژیکی از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار بوده و به همین دلیل مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
وی افزود: با توجه به اهمیت این مجموعه در حوزه گردشگری شهر مشهد و رفاه حال شهروندان، شهرداری و شورای شهر اقدام به ساخت پروژه های تفریحی و سرگرمی کرده است. این پارک در گذشته دومین پارک بزرگ مشهد بود، اما پس از طرح توسعه آن را با مساحت بیش از ۱۰۰ هکتار به بزرگ ترین پارک گردشگری مشهد تبدیل کرده است.
دائمی  با اشاره به اهمیت این مجموعه و تغییرات مورد نیاز مجموعه کوهسنگی در آینده ادامه داد: در طرح تحولی که کلیات آن مورد تایید شورای شهر مشهد قرار گرفته است از جمله طرح های عمرانی و توسعه فضای سبز می باشد که در حال حاضرپیش رو و در دستور کار است.
وی  با اشاره به این که بزرگ ترین پارک گردشگری مشهد دارای هفت باغ منحصر به فرد می شود ادامه داد: ،طبق این طرح تعداد هفت باغ، شامل باغ های پذیرایی، فرهنگی، سنگی، طبیعی، تفریحی، ورزشی و آرامگاه در حال ساخت می باشند. در سایت جنوبی پارک کوهسنگی و به مساحت ۵/۱۳ هکتار می باشد که بخشی از آن تبدیل به باغ موزه دفاع مقدس شده است و نهادهای شهرداری و فرهنگ سراها از جمله فرهنگ سرای پایداری مشغول خدمت رسانی هستند. وی با اشاره به موزه بزرگ خراسان در این مجموعه که تلفیقی از معماری اسلامی_ایرانی می باشد، 
وی گفت:این موزه با الگو برداری از معماری کاخ کلات نادر و با وسعت چهارهزار و ۹۰۰ متر مربع، این مجتمع را به محلی برای رفت و آمد فرهیختگان و علاقمندان تاریخ تبدیل کرده است.در ارتفاع کوه سهل الصعود پارک کوهسنگی تعداد هشت شهید گمنام دفاع مقدس در سال ۱۳۸۲ آرمیده اند و به برکت این شهدا، این کوه به کوه نور و جبل النور مشهور شده است.این مجموعه دارای مخزن نگهداری اشیا منقول تاریخی، تزئینات معماری، سالن اجتماعات، کتابخانه تخصصی، سالن نمایشگاهی و موزه ای می باشد.
مدیر مجتمع فرهنگی تفریحی کوهسنگی با اشاره به مهم ترین و با ارزش ترین برکت این مجتمع، عنوان کرد: در ارتفاع کوه سهل الصعود پارک کوهسنگی تعداد هشت شهید گمنام دفاع مقدس در سال ۱۳۸۲ آرمیده اند و به برکت این شهدا، این کوه به کوه نور و جبل النور مشهور شده است و در ایام سال محل زیارت و بیعت با آرمان های امام راحل وشهدا شده است.
دائمی در پایان، گفت: دو پروژه تفریحی شامل قطار تفریحی و آکواریوم تونلی برای این مجتمع در نظر گرفته شده است و قرار است این قطار مسافتی به طول بیش از سه کیلومتر پارک کوهسنگی را  بپیماید و شامل مسیرها و ایستگاه های متفاوت از جمله مسیر میانی کوه شرقی و غربی باشد و هم اکنون در مراحل شروع پروژه می باشد؛همچنین با مشارکت بخش خصوصی، پروژه آکواریوم نیز در حال رفع ایرادات فنی و طرح ریزی های اولیه می باشد که پس از اتمام به شورای شهر ارسال خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار