مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در جمع خبرنگاران در تالاب بین المللی آلاگل
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: وضعیت سه تالاب بین المللی این استان از لحاظ آبی خوب است.
کد خبر: ۴۳۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 08 June 2017
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: وضعیت سه تالاب بین المللی این استان از لحاظ آبی خوب است.

اسماعیل مهاجر مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در نخستین روز از هفته محیط زیست درحاشیه بازدید خبرنگاران از تالاب بین المللی آلاگل این استان به مناسبت هفته محیط زیست به خبرنگاران گفت: در سال های اخیر به دلیل بارش های خوب و سیلاب های فصلی، وضعیت آبی خوبی بر سه تالاب بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل حاکم است.

مهاجر با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری سه تالاب بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل در بخش مرزی اینچه برون از توابع شهرستان گنبدکاووس از فراهم بودن زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری در این تالاب ها خبر داد.

وی گفت : این تالاب ها در قالب طرح مدیریت زیست بومی که قرار است بزودی در شورای برنامه ریزی استان تصویب شود، به مناطق گردشگری مرزی تبدیل می شوند و اولویت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مرزی تالاب ها با افراد بومی منطقه خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان یادآور شد: با توجه به حق آبه ای که از گذشته برای سه تالاب بین المللی تعریف شده و با توجه به همکاری خوب مردم محلی در نگهداری از تالاب ها، تالاب ها بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل از تالاب های بسیار خوب در کشور هستند.

سه تالاب بین المللی آلاگل ، آلما گل و آجی گل در جوار مرز ایران وترکمنستان و در بخش مرزی اینچه برون شهرستان گنبدکاووس در استان گلستان واقع هستند و در فصل زمستان، از تالاب های پذیرای پرندگان مهاجر در منطقه هستند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار