رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو:
رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو گفت: امیدواریم امسال بیش از ۷ میلیون تن افزایش صادرات فولاد داشته باشیم.
کد خبر: ۵۳۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴ 11 December 2017
مهدی کرباسیان امروز در نشست خبری با بیان اینکه از مرداد ماه تا به امروز 120 هزار تن آهن اسفنجی تولید شده، اظهار داشت: افزایش تولید آهن اسفنجی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 3 میلیارد تن ذخیره قطعی سنگ آهن داریم، افزود: با توجه به فعالیت های ایمیدرو و نیز توجه به مسئله اقتصاد مقاومتی در تلاش هستیم ظرفیت سنگ آهن کشور افزایش یابد.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به فولاد شادگان بیان کرد: این پروژه به دلیل مشکلات بودجه ای و فنی متوقف بوده خوشبختانه امروز افتتاح می شود.

وی با توجه به دیگر پروژه های تولیدی گفت: با افتتاح دیگر واحدها تا دو ماه آینده یک میلیون و 600 هزار تن به ظرفیت تولید آهن اسفنجی افزوده می شود.

کرباسیان با بیان اینکه در 7 ماه نخست سال بیش از 500 هزار تن آهن اسفنجی صادر شده است، عنوان کرد: 65 درصد از سهامداری فولاد شادگان به فولاد خوزستان و 35 درصد دیگر به سازمان توسعه ایمیدرو تعلق دارد.

وی با اشاره به راه اندازی کامل این کارخانه و فولادسازی کامل این کارخانه تا 2 سال آینده ادامه داد: در 7 طرح فولادی با وجود اینکه این واحدها در ابتدا جانمایی خوبی نداشت اما اکنون داریم به بهره برداری میرسانیم.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) یادآور شد: برای طرح‌های فولادی یک میلیارد و 800 میلیون یورو از طرح تامین مالی چین گشایش اعتبار شده و در حقیقت موجب شد با فعال شدن پروژه ها و این ال سی نگرانی برای راه اندازی دیگر واحدها و کارخانه های تولیدی نگرانی نداشته باشیم.

وی با اشاره به آمار 8 ماه نخست سال ادامه داد: امسال 18 درصد افزایش کنستانتره، 26 درصد گندله، شمش 6 درصد و آهن اسفنجی 14 درصد به نسبت سال 95 افزایش داشته ایم.

کرباسیان بیان کرد: امیدواریم امسال بیش از 7 میلیون تن افزایش صادرات فولاد داشته باشیم. روز گذشته اولین جلسه ستاد زنجیره فولاد با حضور وزیر صنعت در زمینه تولید 55 میلیون تن فولاد در 1404 برگزار شد و مشخص شد این امر می‌تواند عملی شود.
 
 
منبع: تسنیم
برچسب ها: فولاد ، صادرات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار