سی و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور آغاز شد:
آیین افتتاح سی و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر سراسر کشور شب گذشته(20 مرداد) در اردوگاه ثامن الحجج مشهد برگزار شد. در این مراسم بیش از 400 دانش آموز دختر در دو بخش حفظ و قرائت قرآن کریم به رقابت خواهند پرداخت.
کد خبر: ۷۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵ 13 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، محمدرضا مسیب زاده، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه این رقابتها در اردوگاه ثامن الحجج (ع) مشهد با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقات توجه به تربیت قرآنی دانش آموزان است افزود: هدف اصلی ما مرحله مدرسه ای مسابقات است که ارتباط مستقیم تری با تربیت قرآنی دانش آموزان دارد.

وی با بیان این که هرآنچه در زمینه قرآن و عترت عمل شود به تکمیل دیگر فعالیت های تربیتی منجر می شود افزود: یکی دیگر از اهداف برگزاری این مسابقات اثربخشی و مشارکت جویی است به گونه ای که دیگر سازمان ها و نهادهای مرتبط با مباحث قرآنی بتوانند در این فعالیت شرکت کنند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برنامه ریزی پنج ساله برگزاری مسابقات خبر داد و افزود: مشهد به عنوان مرکز ثابت برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده و در چهار سال آینده شهرهای همدان، تهران، زنجان و اردبیل در کنار مشهد به میزبانی دانش آموزان قرآنی خواهند پرداخت.

رقابت قرآنی 400 دانش‌آموز دختر در مشهد

همکاری آموزش و پرورش و اوقاف در برگزاری مسابقات قرآن


در ادامه حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این که بزرگان دین لحظات عمر خود را مراقب بودند اظهار داشت: خداوند متعال راهنمایی به ارزش قرآن برای ما فرستاده است که با تمسک به آن می توان راه زندگی را ارزشمند کرد.

وی دانش آموزان حاضر درجلسه را به همراهی همیشگی با قرآن توصیه کرد و افزود: خوش به حال شما که در سنین نوجوانی موفق شدید قرآن بخوانید و یاد بگیرید.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی با اشاره به برگزاری جلسات با حضور بیش از 40 داور قرآنی گفت: در این جلسات نحوه تعامل با سایر دستگاه ها در فضای قرآنی کشور بحث شد و امیدواریم به هم افزایی بیشتر در فعالیت های قرآنی دست یابیم.

وی از برگزاری مسابقات قرآن با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف در سال آینده خبر داد و افزود: سازمان اوقاف مسابقاتی در مقطع شکوفه ها برگزار می کرد که دانش آموزان بودند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: هدف ما از برگزاری مسابقات به صورت مشترک هم افزایی میان دستگاه های دولتی و جلوگیری از موازی کاری در حوزه فعالیت های قرآنی است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش و ستاد عالی برگزاری این مسابقات تلاش کرده اند مسابقات در بهترین شکل ممکن برگزار شود و امیدواریم بتوانیم با تعامل، همدلی و همزبانی اقدامات مفیدی در حوزه قرآن انجام دهیم.

رقابت قرآنی 400 دانش‌آموز دختر در مشهد

مسابقات قران و عترت فرصتی برای بهره گیری از دو امانت پیامبر


همچنین براتعلی منصوریان، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به حضور بیش از 400 دانش آموز دختر در دو بخش حفظ و قرائت قران کریم در مشهد حضور دارند گفت: در این مرحله 27 دانش آموز دختر از مدارس خراسان رضوی شرکت دارند.

وی با بیان این که خراسان رضوی میزبان بهترین های آموزش و پرورش یعنی دانش آموزان قرآنی است افزود: خدا را شاکریم که توفیق هم نشینی و هم نفسی با قرآن را به ما عنایت کرده است.

منصوریان با اشاره به این که خداوند به افرادی که از خدا و پیامبر اطاعت می کنند وعده رستگاری داده است افزود: شما نوجوانان نورانی و قرآنی که در راه و مسیر اطاعت و بندگی و همنوایی با کلام خداوند گام بر می دارید رستگاری نهایی در انتظار شما است.

وی بیان داشت: شما منتخبی از دانش آموزان در وسعت ایران اسلامی هستید و نایب الزیاره دانش آموزان سراسر کشور که با بهره گیری از قرآن و عترت دو امانت پیامبر، بهره گیرید و به این انرژی و نورانیت را به میان مدارس شهرهای خود ببرید.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از حضور 30 دانش آموز مدارس استثنائی در این دوره مسابقات خبر داد و افزود: مشهد برای سیزدهمین دوره متوالی میزبان مسابقات قرآن است و هر سال در کنار خراسان رضوی یک استان دیگر هم به برگزاری مسابقات اقدام می کند.

وی افزود: در این دوره مسابقات دانش آموزان از کارگاه های آموزشی با حضور اساتید و داوران و کسب تجربه از داوران مسابقه بهره مند خواهند شد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به فعالیت های قرآنی در پروژه مهر گفت: در این پروژه هرساله چهره های قرآنی معرفی می شوند و از سال گذشته زنگ نماز با هدف توجه بیشتر به اقامه نماز جماعت در مدارس نواخته شد.

رقابت قرآنی 400 دانش‌آموز دختر در مشهد

رقابت قرآنی 400 دانش‌آموز دختر در مشهد

عکاس : خانم نوری / تابناک خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار