امام جمعه موقت خلیل آباد:
امام جمعه موقت خلیل آباد گفت: دشمنان خارجی ما در شرایط کنونی به کمک دشمن داخلی و برخی افرادی که ندانسته آب در آسیاب دشمن می ریزنند به دنبال تضعیف شورای نگهبان و تضعیف رهبری هستند.
کد خبر: ۹۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 18 September 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از یار خراسانی ، حجت الاسلام سید رضا علوی، امام جمعه موقت شهرستان خلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به شهادت مظلومانه زائران و حجاج در مکه مکرمه اظهار داشت: علت اصلی کشتار زائران در مکه گفتن شعار مرگ بر آمریکا بود که جزء برائت از مشرکین طبق آیه قرآن بود.

وی در ادامه نیز خاطر نشان کرد: آمریکایی که برخی به دنبال دوستی با او هستند و برخی از دولتهای منطقه خاورمیانه در ارتباطی که با آمریکا دارند حتی تحمل شنیدن شعار مرگ بر آمریکا را ندارند.

علوی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) تصریح کرد: یکی از کارهایی که امام باقر(ع) این بود که در آخرین لحظات عمر خودشان وصیت کردند که به مدت ده سال هر ساله در سرزمین منا ، مراسم عزاداری برای ایشان برگزار شود.

وی با بیان اینکه امام باقر با این عمل دشمن شناسی را به مردم آموزش دادند اذعان نمود: امام باقر(ع) به این مسئله واقف بودند که برگزاری مراسم و عزاداری ها اثر شدید و سنگینی بر روی دشمن دارد ، چرا که مظلومیت اهل بیت را ثابت می کند و از آن طرف ظلمی که دشمنان اهل بیت انجام داده اند را به گوش همه مردم می رساند.

خطیب جمعه خلیل آباد با تاکید بر این موضوع که ما باید قدر مجالسی که برای اهل بیت برگزار می کنیم را بدانیم ، گفت: هر ساله مردمی که به مکه می روند و مراسم عزاداری امام باقر(ع) را می بینند متوجه می شوند که این عزاداری برای کسی است که در این تاریخ به شهادت رسید و چه کسی نیز آنرا به شهادت رسانده است و این به معنای معرفی دشمن به مردم است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه و با بیان اینکه روز عرفه معادل شب قدر با همان میزان ارزش و اهمیت است و تمام مقدرات انسان ها در آن ثبت می شود ، تاکید کرد: اگر کسی نتواند شب قدر را درک کند بهتر است که در روز عرفه ، آن دو شب را با دعا و راز و نیازی که با خدا می تواند داشته باشد به نحوی جبران کند.

حجت الاسلام سید رضا علوی در ادامه خطبه های نماز جمعه به شهادت حضرت مسلم بن عقیل اشاره کرد و اظهار داشت: مسلم سفیر امام حسین(ع) بود و به کربلا رفت تا اوضاع آنجا را بررسی کند که آیا واقعاً مردم به حمایت از امام خود می آیند یا صحبتی بیش نبوده است.

وی با بیان اینکه مردم کوفه در امتحان خود که تبعیت و حمایت از مسلم بود مردود شدند ، ابراز کرد: حال نیز در زمان غیبت امام زمان(عج) ، ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری هستند ، اگر ما نسبت به ایشان کوتاهی کنیم ، مثل مردم کوفه در این امتحان مردود شده ایم.

امام جمعه موقت خلیل آباد با اشاره با آغاز سال تحصیلی، تحصیل علم را یکی از مهترین توصیه های دین برشمرد و تاکید کرد: فرا گرفتن علم در روزگار فعلی بهترین وسیله برای مبارزه با دشمنان فعلی محاسبه می شود.

وی راه اندازی یک نهضت علمی بزرگ در کشور را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: هر چقدر ما رتبه علمی خود و کشور را بالا ببریم ، توانمندی و قدرت ما در مقابله با ابر قدرت های دنیا، بالاتر خواهد رفت.

حجت الاسلام علوی در ادامه به فرا رسیدن عید قربان اشاره کرد و قربان را فرصتی برای نزدیک شدن به خدای متعال دانست و تصریح کرد: عید قربان به معنای این است که باید با گناه نکردن خود را به خداوند متعال نزدیک کنیم؛ همانطور که ابراهیم اسماعیل خود ، امام حسین (ع) علی اصغر خود و خیلی از خانواده های شهدا در دوران دفاع مقدس ، عزیزانشان را فدا کردند ما هم باید تلاش کنیم در این ایام حداقل با گناه نکردن خود را به خداوند متعال نزدیکتر کنیم.

وی با اشاره به حملات شدید اسرائیل به مسجد الاقصی اذعان نمود: ما از جنایت های اخیز رژیم غاصب صهیونیستی که اکنون در مسجد الاقصی انجام می دهد نباید غافل شویم و حواسمان باشد که این رژیم با درگیری هایی که خودشان در سوریه ، عراق و مخصوصاً در یمن ایجاد کرده اند تمام توجهات را به این سه نقطه جلب کرده اند تا خودشان به راحتی بتوانند شدیدترین جنایات را در مسجد الاقصی انجام دهند.

علوی همچنین گفت: ما نباید از این غفلت کنیم که صهیونیست ها کار خود را انجام می دهند ولی در پشت پرده جنایت هایی که در جلوی چشم مردم است.

وی با بیان اینکه نباید از دشمنان خارجی خود یعنی آمریکا و انگلیس غافل شویم ، اظهار داشت: دشمنان خارجی ما در شرایط کنونی به کمک دشمن داخلی و برخی افرادی که ندانسته آب در آسیاب دشمن می ریزنند به دنبال تضعیف شورای نگهبان و تضعیف رهبری هستند.

امام جمعه موقت خلیل آباد در خاتمه خاطر نشان کرد: ما وظیف داریم آمادگی روحی خود را با روحیه ایمان ، انقلابی و جهادی پیدا کنیم و آمادگی جسمی خود را با بالا بردن قدرت های نظامی، تسلیحاتی در منطقه حفظ کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار