نماینده ولی فقیه در خوزستان . امام جمعه اهواز گفت: یکی از ظرفیت های مهم برای رفع مشکلات در تمامی بخش‌ها استفاده از فکر و دانش نخبگان است، و باید از این قشر برای رفع مشکلات در سطح استان استفاده کرد.
کد خبر: ۹۹۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 01 September 2021

نماینده ولی فقیه در خوزستان . امام جمعه اهواز گفت: یکی از ظرفیت های مهم برای رفع مشکلات در تمامی بخش‌ها استفاده از فکر و دانش نخبگان است، و باید از این قشر برای رفع مشکلات در سطح استان استفاده کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد روز سه شنبه در نشست "سرمایه گذاری در صنعت توسط نخبگان " در اهواز بیان کرد: ظرفیت هایی در کشور هست که می توان با تکیه و استفاده از آنها بسیاری از مشکلات را برطرف کرد که یکی از این ظرفیت ها نخبگان هستند.

وی با بیان اینکه هر کجا نخبگان ورود کردند موفق بوده ایم افزود: یکی از چالش هایی که در خوزستان با آن روبه رو هستیم آمار بالای بیکاری در بین جوانان است، و در نظام جمهوری اسلامی پرداختن به دغدغه جوانان و رفع مشکل بیکاری است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: ساخت یکصد واحد صنعتی در خوزستان در دست پیگیری است که ۶۰ درصد از مسایل اجرایی این واحدها حل شده و راه‌اندازی این واحدها می‌تواند حدود یکصد هزار فرصت شغلی را در استان ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه خام فروشی از جمله مشکلاتی است که کشور با آن مواجه است، افزود:با ساخت کارخانجات و واحدهای تولیدی می توان این مواد خام را فرآوری، و به محصول تبدیل کرد که سود آوری بالایی را خواهند داشت.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با تاکید بر توجه به اشتغال جوانان گفت: یکی از موانع بر سر راه تولید، کالای قاچاق است با این وجود جمعیت زیادی از جوانان در بخش قاچاق و یا دستفروشی مشغول به کار هستند؛ باید قبل از مقابله با این افراد به فکر ایجاد اشتغال و یا ساماندهی فعالیت آنها بود تا به جامعه جوان بیکار استان اضافه نشوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز گفت: تولید باعث می‌شود که هر کشوری از وابستگی خارج، و امنیت آن کشور تامین شود؛، صادرات نیز یکی از عوامل سنجش قدرت اقتصادی یک کشور است که پایه و اساس قدرتمندی در صادرات، رونق تولید است؛.

امیرحسین نظری با بیان اینکه تولیدی اهمیت دارد که امکان رقابت با سایر بازارها را داشته باشد افزود: توجه نداشتن به رقابت پذیری یکی از مشکلات بخش تولید است و یکی از اشتباهات سرمایه‌گذاران نیز اهمیت ندادن به امر رقابت پذیری است.

وی گفت: باید فضای سرمایه گذاری را توجیه پذیر کرد و شرایط باید به شکلی باشد تا افرادی که می خواهند سرمایه گذاری کنند با اطلاعات کامل و جامع فعایت کنند.

نداشتن دانش از عوامل شکست سرمایه گذاران است

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: یکی از موارد شکست در طرح ها از سوی سرمایه گذاران نبود دانش کافی نسبت به طرحی است که دنبال می کنند و تنها نیازمندی های داخل را می بینند.

نظری گفت: باید تحقیقات و اطلاعات مربوط به طرح ها براساس ظرفیت‌ها و شرایطی که وجود دارد انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد پروژه های هیدروکربنی مثل پتروپالایشگاه های در خوزستان می توانند موفق باشند بیان کرد: در چند سال اخیر با پیگیری انجام گرفته، طرح های خوبی در این بخش پایه گذاری شده است.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: احداث پتروپالایشگاه در شهرستان های رامهرمز و بهبهان ،آغاجاری و شادگان در دست پیگیری است که با راه اندازی آنها ارزش افزوده بالایی برای خوزستان ایجاد خواهد شد.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که بر سرراه ایجاد واحدهای تولیدی وجود دارد نبود زمین است؛ متاسفانه شرکت نفت معارض بیشتر زمین های موجود در استان است و همین موضوع مشکلات زیادی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

نظری ادامه داد: به عنوان مثال شهرک صنعتی شهرستان شوش پر شده اما زمینی برای احداث شهرک صنعتی در این منطقه وجود ندارد.

برچسب ها: امام جمعه اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار