در دیدار مسئولان قضایی با امام جمعه شهرستان مطرح شد

اعتیاد و طلاق دو آسیب مهم در بهمئی / کارنامه موفق قضات بدون حتی یک شکایت / درخواست برای ورود قضایی به موضوع ترک فعل مدیران

صلواتی با ابراز نگرانی خطاب به رئیس دادگستری و دادستان گفت: به ترک فعل‌های برخی از مسئولان در شهرستان بهمئی به خصوص در حوزه‌های فرهنگی پایان بدهید اجازه ندهید برخی از مسئولان در شهرستان بهمئی با ترک فعل باعث بدبینی مردم نسبت به انقلاب و ارزش‌ها شوند.
کد خبر: ۱۱۷۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷ 25 June 2024

رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بهمئی و جمعی از کارکنان به مناسبت هفته قوه قضائیه با امام جمعه دیدار و گفت‌گو کردند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امام جمعه شهرستان بهمئی در این نشست ضمن خیر مقدم و تبریک هفته قوه قضائیه گفت: هفتم تیرماه، یادآور شهادت مظلومانه مجاهد نستوه شهید آیت الله دکتر بهشتی، معمار بزرگ دستگاه قضایی کشور و ۷۲ تن از یاران متعهد و انقلابی ایشان است که به نام «روز قوه قضائیه» نامگذاری شده است.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران همواره بازوی توانمند انقلاب اسلامی در تامین امنیت و ارتقای عدالت در جامعه بوده و نقش بزرگی در صیانت از ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم و اجرای عدالت داشته است.

وی ادامه داد: قوه قضاییه جمهوری اسلامی با تکیه بر اقدامات انقلابی و قوانین و آموزه‌های اسلامی، همواره در دفاع از حقوق عامه، برقراری امنیت جامعه و پیگیری قضایی برهم زنندگان نظم اجتماعی و مفسدان اقتصادی پیشگام بوده و دوشادوش سایر ارکان نظام در پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی اقدام نموده است.

اعتیاد و طلاق دو آسیب مهم در بهمئی / کارنامه موفق قضات بدون حتی یک شکایت / درخواست برای ورود قضایی به موضوع ترک فعل مدیران

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی با اشاره عملکرد قضات دادگستری شهرستان بیان کرد: از بدو حضورم در شهرستان هنوز برای یک بار هم یک شهروند از قضات نزد بنده شکایت نکرد و ندیدم از بد اخلاقی و بد رفتاری قضات و مجموعه کارکنان گلایه کنند لذا از همه شما حقیقتا تشکر می‌کنم

صلواتی گذری به صندوق کثیرالشاکی بهمئی زد و گفت: تلاش‌های شبانه روزی و فراوان قضات شهرستان بهمئی و دادستان استان قابل تقدیر است حقیقتا منهای فاجعه صندوق سرمایه‌گذاری به اعتقاد به عملکرد با یقین می‌گویم اللهم انا لا نعلم منهم الا خیرا، اما هنوز آسیب‌های این صندوق در سطح شهرستان قابل مشاهده است و مردم همچنان انتظار پیگیری حق حقوق خود را دارند.

امام جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد: کار‌های خیلی خوبی در دادگستری بهمئی صورت گرفت، اما برای مردم بازگو نشد و گا‌ها عملکرد مجموعه دادگستری موجب بی توجهی مردم قرار میگیرند و لذا این عملکرد‌ها و خدمات و اقدامات را به مردم گزارش بدهید مردم با این روایت‌های خوب امیدوار می‌شوند.

وی با توصیه به قضات نسبت به اینکه ارتباط مردمی خود را با مردم حفظ کنید افزود: اخیرا رهبرحکیم انقلاب، رئیس قوه قضائیه را به خاطر ارتباط با مردم تحسین کرد و لذا شما قضات و مجموعه دادگستری در جمع‌های مردم و جلسات عمومی با مردم گفت‌گو کنید و ارتباطات خود را با مردم حفظ کنید و پیگیر مطالبات و حق و حقوق آن‌ها باشید و بیاید در میدان باشید ودر مساجد و مجالس عمومی با مردم باشید

امام جمعه شهرستان بهمئی با ابراز نگرانی خطاب به رئیس دادگستری و دادستان گفت: به ترک فعل‌های برخی از مسئولان در شهرستان بهمئی به خصوص در حوزه‌های فرهنگی پایان بدهید اجازه ندهید برخی از مسئولان در شهرستان بهمئی با ترک فعل باعث بدبینی مردم نسبت به انقلاب و ارزش‌ها شوند.

اعتیاد و طلاق دو آسیب مهم در بهمئی / کارنامه موفق قضات بدون حتی یک شکایت / درخواست برای ورود قضایی به موضوع ترک فعل مدیران

صلواتی به تبعیض‌ها و استخدامی‌ها در شهرستان بهمئی اشاره کرد و گفت: یک عده‌ای در شهرستان بهمئی با تبعیض‌ها و سهل انگاری خودشان و بی توجهی آن‌ها دادگستری را زیر سوال می‌برند بهتر است هر چه زود‌تر در این خصوص چاره اندیشی شود و به این موضوع پایان داد.

امام جمعه شهرستان بهمئی با اشاره به چند آسیب مهم در این شهرستان خاطر نشان کرد: یکی از آسیب‌های مهم این شهرستان بحث اعتیاد است که افزایش اعتیاد به شدت بالاست و بیشتر هم در بین جوانان قابل مشاهده است که لازم است با برگزاری آموزش‌های همگانی و کلاس‌های مشاوره‌ای و طرح‌های پیشگیری از این موضوع پیشگیری و برخورد جدی شود.

وی به طلاق در این شهرستان هم اشاره کرد و ادامه داد: دومین آسیب مهم شهرستان بهمئی بحث طلاق است که برای پیشگیری از طلاق خواهش میکنم کمر همت ببنید و اجازه ندهید به راحتی یک خانواده از هم متلاشی شود و با همه توان سخت گیری کنید.

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان از تعامل قضات شهرستان تشکر کرد و گفت: از زحمات‌های شبانه روزی قضات دادگستری خاصه دادستان محترم که به صورت سخت گیر در بحث نزاع و امنیت شهرستان تلاش‌های انجام دادند تقدیر و تشکر میکنم.

اعتیاد و طلاق دو آسیب مهم در بهمئی / کارنامه موفق قضات بدون حتی یک شکایت / درخواست برای ورود قضایی به موضوع ترک فعل مدیران

رئیس دستگاه قضا شهرستان بهمئی در این نشست ضمن تشکر از امام جمعه محترم گفت: قوه قضائیه در راستای کنترل و اصلاح جامعه از هیچ کوششی دریغ نکرده و با همه توان در این زمینه فعالیت می‌کند.

جاوید ریحانی با اشاره به امنیت شهرستان بهمئی ادامه داد: با تلاش‌های شبانه روزی قضات در دادگستری، شهرستان بهمئی جزء امن‌ترین شهرستان‌های ایران است.

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی بیان کرد: در شهرستان بهمئی از تاریخ ۱۴۰۲/۳/۳۱ تا ۱۴۰۳/۳/۳۱، ۱۱ هزار ۸۳۸ پرونده ورودی دادگستری شهرستان بهمئی بود که طبق آمار‌ها جمعیت شهرستان بهمئی قریب به ۴۵ الی ۴۸ هزار نفر است و خروجی دادگستری شهرستان بهمئی عملکرد بسیار مثبتی داشت، ۱۲ هزار ۳۷۴ پرونده مختومه کردیم یعنی علاوه بر ورودی ما در سال قبل از سال‌های قبلی هم مختومه داشتیم و این یک افتخار بزرگ دستگاه قضا در این راستا مختومه کردن پرونده‌ها است.

وی در پایان گفت: تمام تلاش و سعی ما بر این است که حداکثر امنیت را در این شهرستان برای مردم به ارمغان بیاوریم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی در این نشست با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: هدف از تشکیل دستگاه قضا از اول انقلاب تا کنون خدمت به مستضعفان و محرومین بود و این کار هم صورت گرفت.

عبدالله حبیبی منش از کاهش خیلی خوب جرائم در شهرستان بهمئی خبر داد و خاطر نشان کرد: شهرستان بهمئی به لحاظ امنیت یکی از شهرستان‌های امن کشور است و این موضوع با تلاش‌های شبانه روزی قضات و دیگر دستگاه‌ها محقق شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار