مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

تعهد ایجاد بیش از ۳ هزار فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری تعهد داریم ۳ هزار و ۲۴۰ فرصت شغلی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان ایجاد کنیم.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴ 29 August 2024

به گزارش «تابناک چهارمحال و بختیاری» به نقل از مهر، محسن مولوی، اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و رفع بیکاری یکی از دغدغه‌های جدی دولت سیزدهم بود و حالا هم برای دولت چهاردهم مطرح است، لذا برنامه‌های مختلفی در این استان برای این حوزه تدوین شده و در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: امروز یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری تأمین منابع مالی مورد نیاز افرادی است که در بخش خصوصی و در بخش تعاونی قصد راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زا را دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت و با نرخ سود چهار درصد به این استان ابلاغ شده است که این تسهیلات در حال پرداخت است.

مولوی با اشاره به ابلاغ پرداخت تسهیلات جز دو در قالب تبصره ۱۸ در پایان شهریور ماه گفت: آن دسته از هم‌استانی‌هایی که دارای طرح‌ها و ایده‌های جدید اقتصادی هستند و در بخش تولید و صنعت می‌توانند فعالیت داشته باشند، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی بحث کاهش نرخ بیکاری در این استان را مهمترین اولویت امسال عنوان و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده نرخ بیکاری را به ۹ درصد برسانیم و بدین منظور باید ۱۳ هزار فرصت شغلی جدید در سطح این استان ایجاد شود، امسال ۳۸ دستگاه اجرایی وظیفه دارند در حوزه اشتغال به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت داشته باشند، تا نرخ بیکاری به اندازه تعیین شده برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برای اولین بار در بهار ۱۴۰۳ نرخ بیکاری استان به ۸ درصد رسید، در حالی که این نرخ در بهار ۱۴۰۲، ۱۱ درصد بود و کاهش محسوسی داشتیم، این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی هم از ۳۹ درصد بهار ۱۴۰۲ به ۴۲ درصد در سال ۱۴۰۳ رسید.

وی افزود: زمانی کاهش نرخ بیکاری مطلوب است که با افزایش مشارکت اقتصادی نرخ بیکاری کاهش یابد و این اتفاق در این استان افتاده است.

مولوی موضوع دیگر در بحث اشتغال را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی عنوان و خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ویترین اشتغال چهارمحال و بختیاری هستند، بنابراین باید توجه ویژه‌ای به این افراد داشت، اما متأسفانه نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این استان بالا است که باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: لازم است برنامه‌ریزی‌های لازم را برای رفع این معضل داشته باشیم تا دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اقتصادی در کنار هم قرار گیرند و کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان را رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال در چهارمحال و بختیاری تعهد داریم ۳ هزار و ۲۴۰ فرصت شغلی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد کنیم، از همین‌رو دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند، برنامه‌ای برای تحقق این امر داشته باشند.

مولوی با اشاره به اینکه برای اینکه مردم بتوانند در کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی مشغول به کار شوند، از دو راه می‌توانند در این استان اقدام کنند افزود: متقاضیان می‌توانند به مراکز کاریابی در استان مراجعه کرده و از این طریق در کارخانجات و کارگاه‌ها معرفی شده مشغول به کار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: «سامانه جستجوی شغل»، بستر جدیدی که در فضای مجازی ایجاد شده است و متقاضیان می‌توانند بدون مراجعه حضوری ثبت‌نام انجام دهند و از این طریق مستقیماً و بی‌واسطه به کارگاه‌ها یا کارفرمایانی که نیاز به نیروی کار دارند معرفی شوند.

وی ادامه داد: در «سامانه جستجوی شغل» بیش از ۵ هزار نفر از افراد جویای کار در سطح استان ثبت‌نام کرده‌اند، همچنین ۹۰۰ نفر از کارفرمایان که نیاز به نیروی کار دارند نیز اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند و در حال حاضر امروز یک هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی جدید در این سامانه داریم که افراد می‌توانند در این فرصت‌ها مشغول به کار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار