فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد:

کاهش درصد جرم و جنایت در کهگیلویه و بویراحمد با همراهی مردم

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام شعار هفته فراجا از کاهش آمار جرم و جنایت در حوزه‌های مختلف و با همکاری خوب مردم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶ 04 October 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سردار کیقباد مصطفایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به مناسبت هفته فراجا ، با اشاره به ترور فرماندهان مقاومت و پس از آن دبیر کل حزب الله لبنان گفت: اتفاقات اخیر لبنان از انفجار پیجر‌ها تا ترور فرماندهان مقاومت و در راس آنها سید حسن نصرالله برای ما واقعا سخت بود و دل آزادگان دنیا را به درد آورد.

سردار مصطفایی با اشاره به لزوم پاسخگویی به ترور‌های صورت گرفته، افزود: دست بلند نیرو‌های نظامی کشور در وعده صادق ۲ امیدی جدید در دل جبهه مقاومت ایجاد کرد.
وی ادامه داد: پیچیدگی این عملیات به حدی بود که حیرت جهانیان را برانگیخت و حتی دشمنان نتوانستند عظمت این عملیات را کتمان کنند و یکبار دیگر به قدرت و توانایی بازدارندگی ایران اذعان کردند.

مصفایی ضمن تبریک عملیات موشکی گفت: وعده صادق ۲ هیمنه پوشالی گنبد آهنین را که در واقع آبکش آهنین بود فرو ریخت و شادی صهیونیست‌ها از ترور‌ها را به گربه و عزا تبدیل کرد و موجب تحقیر ابدی رژیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته فراجا اشاره کرد و گفت: در این هفته برنامه‌های متنوع در درون و برون سازمان انجام خواهد شد.
سردار مصطفایی افزود: شعار هفته فراجا «پلیس هوشمند مردم قانون مدار» است در کنار هوشمندی پلیس چه در بعد انسانی و تجهیزاتی نیازمند مردمی قانون‌مدار هستیم که خوشبختانه در این استان شاهد همراهی و مشارکت خوب مردم با پلیس در حوزه امنیت بوده ایم.
وی ادامه داد: این هفته فرصتی ایجاد خواهد کرد که هم خدمات را بیان کنیم و هم قدردان همکاران به پاس یک سال خدمات آنها باشیم.

سردار مصطفایی گفت :از نظر همه اندیشمندان خوزه امنیت، در سایه امنیت تحقق فعالیت‌های بشر مهیا می‌شود و به میزان امنیت توسعه و شکوفایی بیشتر است 
وی افزود :امنیت استان در تمامی مولفه‌ها از میانگین کشوری بالاتر است از طریق رصد شاخص‌های سنجش امنیت از نرم کشور. بهتر هستیم و این موفقیت حاصل نمی‌شود مگر با همکاری مردم و حمایت شورای تامین استان و شهرستان‌ها که به این موفقیت افتخار می‌کنیم.

سردار مصفایی ادامه داد: بسیار خرسندیم و افتخار می‌کنیم که پرچمدار و وظیفه امنیت و نظم در کشور را بر عهده داریم و در این زمینه توانسته این شرایطی امن را برای فعالیت‌های مردم مهیا کنیم.

وی گفت: شاهد ما برای عدم کوتاهی در تامین امنیت مردم تقدیم بیس از ۱۳ هزار شهید امنیت نیروی انتظامی از زمان تشکیل این نیرو است که ۴ شهید کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته و یک شهید در سال جاری هم اثبات کننده ادعای ما در عدم کوتاهی در تامین امنیت مردم است.

سردار مصطفایی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه در حوزه سرقت شاهد کاهش ۱۲ درصدی وقوع سرقت بوده ایم این در حالی است که با افزایش ۱۴ درصدی کشف سرقت بوده ایم.
وی با بیان این نکته که در سال گذشته ۹۶۰ سارق دستگیر شدند، ادامه داد: در این بین سرقت مسلحانه ۴۵ درصد، سرقت‌هایی مانند قاپ زنی و سرقت از مغازه هم به ترتیب ۲۵ و ۲۱ درصد کاهش داشته است و در مجموع در کلیه مصادیق سرقت شاهد کاهش نسبی هستیم ضمن اینکه سارقان با بیش از ۴ بار سرقت را با پابند الکترونیکی کنترل می‌کنیم.

سردار مصطفایی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی وقوع قتل در استان، گفت: هر قتلی در سال جاری واقع شد سریعا قاتل دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شد.

فرمانده انتظامی استان همچنین از کاهش ۵۴ درصدی وقوع شرارت و چاقو کشی و قمه کشی در سال گذشته خبر داد.

سردار مصطفایی ادامه داد: طی مدت یاد شده بیش از ۲ هزار و پانصد کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر چه در شهر‌ها و چه در جاده‌های مواصلاتی استان داشته ایم که باعث کاهش آلودگی به مواد مخدر در استان را شاهد هستیم.

وی یکی از دستاورد‌های مهم نیروی انتظامی استان را کاهش ۵ درصدی نزاع‌های دسته جمعی عنوان کرد و افزود: این مهم با همکاری خوب مردم محقق شد چرا که وقوع نزاع‌های دسته جمعی همواره یکی از مشکلات جدی استان بوده که اگر به موقع مدیریت نشود به بحران تبدیل می‌شود.

سردار مصطفایی گفت: در شش ماهه سال جاری بیش از ۵۰۰ هزار شکایت از طریق سامانه پلیس ۱۱۰ ثبت شده که نشان دهنده روزانه بیش از دو هزار و یا هر دقیقه دو تماس با این سامانه است.

وی ادامه داد: از تماس‌های ثبت شده در سامانه پلیس بیش از هفت هزار مورد منجر به عملیات پلیس شده که یعنی هر روز حدود ۴۹۰ عملیات پلیس برای مردمی که استمداد طلبیده اند انجام شده است.

سردار مصطفایی با اشاره به تلاش برای بهبود عملکرد پلیس افزود: آمار رسمی دستگاه‌های نظارتی نشان می‌دهد که در این زمینه موفق و شاهد کاهش ۱۲ درصدی انتقادات از پلیس بوده ایم.

وی به عملکرد حوزه پلیس راهور اشاره کرد و گفت: در شش ماه سال جاری بیش از ۷ هزار گواهینامه صادر و تحویل شد ضمن اینکه بیش از ۱۶ هزار تعویض پلاک هم صورت گرفت.

سردار مصطفایی به اقدامات پلیس در خصوص اربعین اشاره کرد و افزود: با توجه به درخواست‌های گذرنامه توانستیم ۴ هزار و دویست گذرنامه صادر و تحویل متقاضیان دهیم.

وی به فعالیت‌های نیروی انتظامی در حوزه اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۵۰۰ نفر جذب نیرو از میان جوانان داشته ایم که به مراکز آموزشی اعزام شده اند ضمن اینکه امسال هم آزمون جذب نیرو به زودی برگزار می‌شود.

کاهش درصد جرم و جنایت کهگیلویه و بویراحمد با همراهی مردم / آخرین وضعیت آماری نزاع دسته جمعی / پلیس نمونه تجلیل شد

لازم به توضیح است در حاشیه برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه از طرف شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات، نماینده ولی فقیه، استاندار و فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از سرگرد امیر عباسی به عنوان پلیس نمونه استان تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار