مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري اردبیل:

ساخت و ساز در روستاها بايد در چارچوب طرح هادی روستا صورت پذيرد

اکبر طوبی افزود: كميسيون موضوع تبصره(2) بند(3) ماده 99 قانون شهرداري ها با هدف جلوگيري از ساخت و ساز غير مجاز در روستاها و محدوده خارج از روستاها در معاونت هماهنگی امور عمراني استانداري فعال مي باشد.
کد خبر: ۱۳۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷ 23 November 2015
مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري اردبیل گفت: ساخت و ساز در روستاها بايد بر اساس اصول كالبدي و در چارچوب طرح هادي روستا صورت پذيرد.

به گزارش تابناک اردبیل، اکبر طوبی افزود: كميسيون موضوع تبصره(2) بند(3) ماده 99 قانون شهرداري ها با هدف جلوگيري از ساخت و ساز غير مجاز در روستاها و محدوده خارج از روستاها در معاونت هماهنگی امور عمراني استانداري فعال مي باشد.

وي ادامه داد: اين كميسيون همچنين به تخلفات صورت گرفته در بخش ساخت و ساز روستايي رسيدگي و نسبت به صدور حكم و اجراي آن اقدام خواهد کرد.

مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون جلسات اين كميسيون به صورت فعال برگزار شده است و به تخلفات 61 پرونده رسيدگي كه از اين تعداد؛ 57 سازه روستايي؛ قلع بنا و 4 سازه جريمه نقدي شده اند.

طوبی يادآور شد: مراجع صدور پروانه ساخت و ساز در روستاها موظفند در صورت مشاهده يا وصول اعلام تخلف، توقف عمليات ساختماني را به ذينفع، ابلاغ اخطار و موضوع را به همراه مستندات قانوني جهت بررسي به كميسيون مربوط در استانداري ارجاع نمايند.

وی تاكيد كرد: كليه دستگاه ها مكلفند از واگذاري و ارايه خدمات آب، برق، گاز و غيره به صورت دائمي و موقت به ساختمان هاي بدون پروانه يا پايان كار در حال احداث يا احداث شده در نواحي روستايي، خودداري نمايند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار