اردبیل در مسیر داروسازی گام گذاشته

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده داروسازی قدم در مسیر تولید داروها به شکل گیاهی و شیمیایی گذاشته و تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه توسط محققان و پژوهشگران این دانشگاه در حال انجام است.
کد خبر: ۱۴۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ 06 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، شهرام حبیب‌زاده عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل اظهار کرد: دانشگاه‌های نسل سوم که دانشگاه‌های علمی و پژوهش‌محور هستند اقدامات خوبی را در توسعه علم، پژوهش و فناوری‌های جدید انجام دادند به طوریکه ما امسال موفق شدیم مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل را نیز راه‌اندازی کنیم.

وی حرکت‌های مثبت این دانشگاه را در توسعه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی یادآور شد و تصریح کرد: این دانشگاه با داشتن دانشکده‌های مختلف ظرفیت خوبی در حوزه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دارد به طوریکه دانشکده داروسازی در تولید نانو داروها و برخی موارد تشخیصی در حوزه آزمایشگاهی اقدامات خوب، مؤثر و کارآمدی را انجام داده است.

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اضافه کرد: هرچند منابع اعتباری کمتری نداریم و به اندازه کافی هر چند با تأخیر این اعتبارات در حوزه پژوهشی پرداخت می‌شود اما همچنان چشم انتظار حمایت و پشتیبانی دیگر متولیان حوزه تحقیقات و پژوهش هستیم تا محققان حوزه علم پزشکی را در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود همراهی کنیم.

حبیب‌زاده افزود: از محل صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت همه‌جانبه از پژوهشگران جوان انجام شده و ما برای ایده‌های نو و فناورانه به اندازه کافی اعتبار داریم و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: قطعاً از ظرفیت پژوهشگران و توانمندی بالای آنها بهره‌برداری می‌کنیم و اصل هدف اطلاع‌رسانی از ایده‌های نو و فناورانه برای معرفی به صندوق و بهره‌مندی از مزایای آن است که امیدواریم نتایج خوبی را نیز به همراه داشته باشند.

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تبیین کرد: هر چند استان‌های اصفهان، تهران و خراسان تاکنون از محل صندوق برای طرح‌های بزرگ و دانش‌بنیان تسهیلات گرفتند ولی در استان ما این اتفاق نیفتاده در حالی که با معرفی صاحبان علوم و فنون فناور می‌توان از این ظرفیت بیش از گذشته استفاده کرد.

این مسئول ادامه داد: ما در تولید دارو ظرفیت‌های بسیار خوبی را داریم منتها اشکال آنجاست که برخی حرکت‌ها اقدامات فردی و یک‌جانبه‌گرایانه است در حالی که اگر به شکل منسجم دانشگاه و دانشکده‌ها در این حوزه ورود پیدا کنند، نتایجی که به دست می‌آید قطعاً نتایج سودمندی است.

حبیب‌زاده به عمر دو ساله دانشکده داروسازی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه فعلاً نوپاست اما قدم‌های مهمی در تولید داروها برداشته شده که امیدواریم ظرف سال‌های آینده حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: دانشکده داروسازی افق روشن و چشم‌انداز قابل قبولی را به وجود آورده به طوریکه حرکت ما به سمت تولید دارو به تدریج انجام شده و به عنوان یک استراتژی اساسی قطعاً این موضوع پیگیری می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار