به‌کارگیری تجهیزات ورزشی تولید داخلی در اردبیل

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی ابزارها و تجهیزات ورزشی تولید داخلی در استان اردبیل بکارگیری می‌شود.
کد خبر: ۲۱۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱ 11 April 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، ایوب بهتاج پیش از ظهر امروز در جلسه تبیین نقش ورزش در تحقق شعار سال اظهار داشت: نقش و اهمیت اقتصاد مقاومتی در عرصه ورزش، حمایت از تولیدات داخلی در ساخت و ساز و استفاده از کالاهای داخلی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را براساس بند یک اصل 110 قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ فرمودند‌ و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قالب 24 ماده ابلاغ شده است که حوزه ورزش می‌تواند به طور مستقیم و غیرمستقیم بر تعداد زیادی از این بندها تأثیرگذار باشد و برای تحقق این سیاست‌ها قدم‌های مؤثری بردارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: انتخاب هوشمندانه عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال 95، نشانه این است که آحاد مردم و مسئولان به ویژه ورزشکاران و دست اندرکاران ورزش کشور باید در همه حوزه‌ها، موضوع اقتصاد مقاومتی را به عنوان سرلوحه کار خود قرار دهند و حوزه ورزش هم یک حوزه بسیار تأثیرگذار و مهم، نقش غیرقابل انکاری را به خود اختصاص داده است.

بهتاج گفت: اقتصاد مقاومتی امروزه به عنوان یک باور و یک حقیقت در بسیاری از جوامع مورد استفاده قرار گرفته است و باید به این نکته اشاره کرد که اقتصاد مقاومتی بستری مناسب برای خودکفایی و پایداری اقتصادی به حساب می‌آید که در برابر تحریم‌ها، تهدیدها و آسیب‌ها تأثیر بسزایی را فراهم می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در حوزه ورزش اهمیت و نقش بسزایی داشته و در چند زمینه مهم و اساسی امکان عملیاتی شدن دارد و برای عملیاتی کردن این زمینه‌ها باید اقدامات مورد نیاز وجدی را انجام داد.

وی با بیان اینکه یکی از این مبناها ساخت و ساز ورزشی است، اظهار کرد: این ساخت و سازها باید با استاندارهای خاص و استفاده از ابزارهای داخلی بادوام و باکیفیت برای ایجاد و ساخت فضاهای ورزشی مبنا قرار گیرد.

بهتاج افزود: بخش ساخت و ساز یکی از گام‌های مهم در این حوزه به شمار می‌رود و در استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه مهندسی ورزش توجه ویژه‌ای باید انجام شده و در ساخت و ساز از اجناس و کالاهای ایرانی و داخلی استفاده شود و این یعنی اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه جزیی مهم و تفکیک‌ناپذیر از اقتصاد مقاومتی را می‌توان ابزارهای ورزشی نام برد، گفت: وسایل، ابزارها و امکانات ورزشی از بخش‌هایی است که می‌تواند تحقق عینی اقتصاد مقاومتی را برای ما رقم بزند.

وی بیان کرد: مسئله اصلی، تقویت تولیدی داخل کشور است که باید کیفیت تولیدات داخلی را ارتقا داد و با برنامه‌ریزی عمل کرد و استفاده از تولیدات داخلی را مبنای اصلی خود قرار دهیم کهدر این زمینه باید تلاش کرد که ابزارها و کالاهای داخلی بادوام و باکیفیت تولید شود.

بهتاج با تاکید بر استفاده از بازیکنان داخلی در عرصه ورزش تصریح کرد: از بازیکن‌های بومی محلی در عرصه ورزش‌های مختلف به ویژه در برخی از رشته‌های ورزشی کمتر استفاده می‌شود و برای جذب بازیکنان خارجی محدودیت‌هایی را باید قرار داد و از مربیان با کیفیت داخلی استفاده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار کرد: در این حوزه باید نسبت به دانش مربیان و بازیکنان داخلی هم تلاش شود که این خود از مسائل مهم در عرصه ورزش و اقتصاد مقاومتی به حساب می‌آید و استفاده از دلال در جذب بازیکن و مربی خارجی در عرصه ورزش باید از بین برود و دست دلال‌ها از عرصه ورزش کوتاه شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار