همزمان با سراسر کشور

آغاز آزمون قرآن و عترت در اردبیل

همزمان با سراسر کشور آزمون قرآن و عترت در دارالارشاد اردبیل با حضور مشتاقان و علاقمندان به علوم قرآنی آغاز شد.
کد خبر: ۲۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷ 01 May 2015

به گزارش فارس، در این رویداد که در مدرسه دخترانه راهیان صادق اردبیل به انجام رسید، شرکت‌کنندگان رقابت خود را در چهار موضوع قرآنی، مفاهیم نهج‌البلاغه و در بیش از 17 رشته آغاز کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در جریان برگزاری این آزمون اظهار کرد: آزمون قرآن و عترت به همت معاونت قرآنی و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود که برترین‌های این آزمون معرفی شده و در آزمون جامع ملی حضور پیدا می‌کنند.

سیدناصر اسحاقی تصریح کرد: بیش از یک‌هزار و 935 نفر از شهرهای مختلف استان در این آزمون حاضر شدند تا در رشته‌های مختلف با هم رقابت کنند.

وی گفت: این آزمون به عنوان یکی از ارکان ارزیابی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی تحت نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: این آزمون هر سال در دو نوبت اردیبهشت و مهر ماه توسط دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌ها برگزار می‌شود.

اسحاقی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امسال نیز در چهار موضوع ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن کریم، حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه در مجموع در 17 رشته علوم قرآنی و عترت در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: ما در دو نوبت ساعت هشت و 11 صبح به ترتیب آزمون حفظ قرآن و آزمون ترجمه و مفاهیم قرآن را در مدرسه قرآنی دخترانه راهیان صادق برگزار کردیم.

اسحاقی ادامه داد: به افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون شوند مدارک معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اعطا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: این آزمون با هدف کشف استعدادها و ایجاد فضای مناسب برای پرورش و رشد جوانان برگزار شده که علاوه بر اردبیل در مشگین‌شهر، گرمی، خلخال و پارس‌آباد این آزمون برگزار شده است.

انتهای پیام/


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار