برپایی مجالس قرآن‌خوانی در 40 بقعه متبرکه اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از 40 بقعه متبرکه استان اردبیل شاهد برگزاری محافل و مجالس قرآن‌خوانی شامل قرائت، ترتیل و روخوانی است.
کد خبر: ۵۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 27 June 2015

حجت‌الاسلام اکبر قیامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل،‌ اظهار کرد:‌ ما در گرامیداشت این ایام پرفضیلت در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه که دارای ارزش و اهمیتی خاص است، تلاش کردیم تا این مجالس و محافل معنوی را برپا کنیم تا در طول روز در چند نوبت علاقمندان بتوانند از این توان و ظرفیت بیش از گذشته استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌هایمان سعی کردیم تا زمینه و بستر مناسب برای مخاطبان در بهره‌گیری از فضای معنوی را فراهم کنیم، تصریح کرد: طرح تلاوت یک آیه از قرآن کریم و مشارکت در ختم قرآن یکی دیگر از برنامه‌های اوقاف و امور خیریه است که با همکاری دیگر نهادها در ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل هدف اصلی از این برنامه‌ها را توسعه، گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی با معنویت خاص توصیف کرد و گفت: همین که افراد پیر و جوان دور هم جمع شده و برای تمرین بندگی معبود قرآن به دست گرفته و در ماه نزول قرآن در این کتاب الهی تدبیری کرده و اوقاتشان را در کنار این کتاب آسمانی سپری می‌کنند، برای ما دارای اهمیت و ارزش بی‌نظیر است.

قیامی افزود: ماه رمضان فرصتی در اخلاص عمل، تلاوت قرآن و تدبیر در حکمت الهی است و همه باید از این فرصت در ضیافت الهی بهره گرفته و روح و جسم‌مان را با کلام الهی سرشار از مهر و مهربانی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: عصرها از ساعت 18 تا 19 در مصلای اردبیل نیز در یک فضای معنوی بحث جمع‌خوانی قرآن کریم را شاهد هستیم که قرار است در پایان ماه مبارک رمضان به شرکت‌کنندگان در این محفل به قید قرعه جوایز نفیسی همچون سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس اعطا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اضافه کرد: در این محافل که در مصلای اردبیل و با حضور قاریان و علاقمندان به قرآن اعم از زنان و مردان غیرتمند و معنوی برگزار می‌شود، آیاتی از قرآن کریم تلاوت شده و به صورت زنده از شبکه سبلان نیز این برنامه روزانه پخش می‌شود تا مخاطبان بیشتر از این فضا بهره گرفته و لذت ببرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار