بسته خبری

فهرست کاندیداهای روحانیون در آذربایجان شرقی / فعالیت ۹ موسسه بانکی غیر مجاز در آذربایجان شرقی / "اریک قیزاردان" تحویل دهید، جایزه بگیرید!/ هیچ سهام و بیمارستانی ندارم / سو استفاده گسترده از بیمه قالی‌بافی و کارگر ساختمانی در آذربایجان‌شرقی / انتقاد ازدیوارکشی مجدد اطراف ارک تبریز / 300 واحد صنعتی آذربایجان‌شرقی در شرایط بحرانی

حوتدث در گذر است و اتفاقاتی در اطراف ما می افتد و خبر هیچ ‌گاه متوقف نشده و نخواهد شد. در میان این همه اخبار ، خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار میگیرد و یا ممکن است به آسانی از چرخ و فلک در حال حرکت است و شب و روز در پی هم می اید و میرود و اتفاقاتی و رویداد هایی در کنار آن بگذریم ، در این میان اغلب رسانه ها به دلیل وابستگی جناحی خود ، خبرهای مرد نظر جناح خود را برجسته و بولد میکنند / لذا بسته خبری تابناک تبریز جایی است که این خبر ها را رصد نموده و جهت استفاده مخاطبین خود قرار میدهد و ممکن است گاهی این خبرها از پشت برده خیلی چیزها خبر بدهد . و اینک این بسته خبری را دراختیار مخاطبین قرار داده و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: ۶۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱ 22 July 2015

فهرست کاندیداهای روحانیون در آذربایجان شرقی

برای انتخابات مجلس دهم در حوزه های مختلف استان آذربایجان شرقی، تعداد قابل توجهی از روحانیون از طیف های مختلف سیاسی خود را وارد گود انتخابات کرده و آماده حضور در رقابتهای انتخاباتی مجلس شده اند.

امام جمعه سابق هشترود هم برای شرکت در انتخابات مجلس ابراز تمایل کرده و گفت: در صورت حضور با عزمی راسخ در خدمت مردم و توسعه و عمران دو شهرستان هشترود و چاراویماق خواهم بود.

حجت الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه سابق هشترود که طی روزهای گذشته جهت تصدی امامت جمعه به شهرستان پارس آباد استان اردبیل منتقل شده است آمادگی خود را برای کاندیداتوری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از شهرستان هشترود

این موضع گیری حجت الاسلام رشادی موجب واکنش های متفاوتی در شهرستان پارس آباد شده است.

گزارش حاکی است، در این دوره از انتخابات مجلس تعداد قابل توجهی از روحانیون در استان خود را وارد گود انتخابات کرده و آماده حضور در رقابتهای انتخاباتی مجلس دهم هستند.

گفتنی است پیش از نیز نام کسانی چون حجت الاسلام میرتاج الدینی معاون پیشین رئیس جمهور، حجت الاسلام حسینی مدیرکل مستعفی اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام لطف اله پور مدیرکل مستعفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حجت الاسلام خدیوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مهدوی نماینده اسبق تبریز در مجلس ششم، حجت الاسلام عباس زاده اهری رئیس اسبق دادگستری استان، آیت اله هاشم زاده هریسی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان و نماینده اسبق تبریز در مجلس پنجم، حجت الاسلام همزبان و حجت الاسلام جلیل زاده از روحانیون مطرح تبریز، حجت الاسلام فتحعلیزاده در مرند و… به عنوان روحانیونی که قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم از حوزه های انتخابیه آذربایجان شرقی را دارند مطرح شده است.

فعالیت ۹ موسسه بانکی غیر مجاز در آذربایجان شرقی

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه نرخ رشد جرم در استان نسبت به سال‌های گذشته متوقف شده است، اظهارکرد: برخی جرایم مانند سرقت در این استان با کاهش روبرو بوده است.

رضا مسعودی فر با بیان اینکه موضوع موسسات اعتباری و مالی غیرمجاز استان در دستور کار شورای پیشگیری قرار گرفته است، گفت: تعداد ۹ موسسه غیر مجاز در استان داریم که سه ماه به آنها فرصت داده شده تا مجوزهای لازم را از بانک مرکزی اخذ کنند که در غیر این صورت با ادامه فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: همچنین به بانکها و موسسات مالی و اعتباری مجاز نسبت به تکمیل سیستم ایمنی و امنیتی، از جمله نصب و اصلاح دوربین‌های مداربسته و حفاظت فیزیکی اخطارهای لازم داده شده و به آنها سه مهلت داده شده است. فعالیت موسسات بانکی غیر مجاز در آذربایجان شرقی متوقف می شود

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه نرخ رشد جرم در استان نسبت به سال‌های گذشته متوقف شده است، اظهارکرد: برخی جرایم در استان مانند سرقت با کاهش روبرو بوده؛ اما در مجموع در سه ماهه اول امسال ۵,۶ درصد افزایش داشته‌ایم که البته این افزایش در نسبت به مدت مشابه سالهای قبل که بیش از ۱۰ درصد بوده کاهش داشته است.

وی گفت: در سال ۹۳ «ضرب و جرج عمدی» با ۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۲ در ردیف اول، «توهین به اشخاص» با ۲۳ درصد افزایش نسبت به سال ۹۲ در ردیف دوم و «سرقت تعزیری» با یک درصد کاهش نسبت به سال ۹۲ در ردیف سوم جرایم قرار دارد؛ ایراد صدمه غیرعمدی بدنی، تخریب، تهدید، کلاهبرداری، تصرف عدوانی، مزاحمت تلفنی و خیانت در امانت نیز در ردیف‌های بعدی جرایم قرار دارند.

مسعودی فر جمعیت کیفری استان آذربایجان شرقی را بیش از هفت هزار نفر عنوان کرد و افزود: ۸۵ درصد زندانیان در سن بین ۱۹ تا ۴۶ سال قرار دارند؛ ۷۴ درصد زندانیان نیز از حیث تحصیلات زیر دیپلم اند همچنین ۶۶ درصد از زندانیان استان نیز متأهل هستند.

انتقاد شدید دکتر پزشکیان از رواج لجام گسیخته زیرمیزی پزشکی

/ هیچ سهام و بیمارستانی ندارم

دکتر پزشکیان در پاسخ به این پرسش که وقتی شما از وزارت بهداشت انتقاد می‌کنید، اَنگ حسادت به شما زده می‌شود، گفت: بنده فقط اجرای قانون را مطالبه می‌کنم وگرنه بنده مگر چه منافعی دارم، آیا پول دارم؟ بیمارستان دارم؟ وام گرفتم؟ سهام دارم؟ یا یک جای و یا چیزی را از دست دادم که بخواهم حسادت کنم!

مسعود پزشکیان وزیر اسبق بهداشت در گفت‌وگویی، درباره اینکه چرا طی ۱۴ سال اخیر و در زمان وزارت‌تان به عنوان وزیر بهداشت این مقدار زیرمیزی پزشکی در کشور نمایان نبود! آیا رسانه‌ها بیشتر به آن می‌پردازند و یا زیرمیزی بیشتر شده است، عنوان کرد: بحث زیرمیزی در آن دوران به شدت کنونی که لجام گسیخته شده است، نبود.

وزیر اسبق بهداشت در توضیح بیشتر عنوان کرد: هم اکنون پول در اختیار این دولت قرار گرفته است که در چهارچوب سطح بندی نظام ارجاع و پزشک خانواده عمل شود ولی عمل نمی‌کنند، حالا هر کار خوبی هم کنند، ما اصلاً نقدی نداریم، بلکه ما می‌گوییم قانون را اجرا کنند.

پزشکیان در واکنش به این مسئله که ولی وقتی شما چنین موضع‌های را می‌گیرید اَنگ حسادت به شما زده می‌شود، گفت: بنده فقط اجرای قانون را مطالبه می‌کنم وگرنه بنده مگر چه منافعی دارم، آیا پول دارم؟ بیمارستان دارم؟ وام گرفتم؟ سهام دارم؟ یا یک جای و یا چیزی را از دست دادم که بخواهم حسادت کنم!

وزیر اسبق بهداشت در ادامه عنوان کرد: حرف ما این است که قانون را اجرا کنند، این پول‌های که به حوزه سلامت اختصاص یافته است را ما در مجلس مصوب کردیم؛ دولت این پول‌ها را نداده است، بنابراین این پول‌ها را باید به نفع محرمان هزینه کنند نه برای عده‌ای گردن کلفت‌!

این نماینده مجلس درباره اینکه بنابراین در زمینه ضعف نظارتی مجلس و نمایندگان چه پاسخی دارید؟ خاطرنشان کرد: اصلاً کل مشکل مملکت از مجلس است، اگر مجلس درست می‌شد، حداقل بیشتر مشکلات حل شده بود و این اتفاقات رخ نمی‌داد زمانی که برخی‌ها خلاف قانون عمل می‌کردند سیستم برخورد می‌کرد به این روز نمی‌رسیدیم.

"اریک قیزاردان" تحویل دهید، جایزه بگیرید!

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز با بیان اینکه کرم سفید ریشه (اریک قیزاردان) اصلی ترین آفت گیاهی در منطقه شمالغرب است، گفت: برای مقابله با این آفت به برنامه ای طولانی و مدون نیاز داریم.

محمدحسین حسن زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: چند آفت سنگین وجود دارد که تنها مختص آذربایجان شرقی نیست و به تمام منطقه شمالغرب مربوط می شود .

حسن زاده ادامه داد: اصلی ترین آفت فضای سبز منطقه کرم سفید ریشه است که امسال اقداماتی در راستای مقابله با آن انجام یافته است.

حسن زاده همچنین به سیاست های تشویقی در نظر گرفته شده در راستای مقابله با کرم سفید ریشه(اریک قیزاردان) توسط سازمان پارکها و فضای سبز تبریز هم اشاره کرده و افزود: بر این اساس شهروندانی که بتوانند حداقل ۱۰ حشره کرم سفید ریشه جمع آوری کرده و تحویل دهند، انتخاب و تقدیر می شوند.

وی تاکید کرد: شهروندانی که حداقل ۱۰ نمونه از این کرم سفید ریشه را به روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز تبریز تحویل دهند، طی جشنواره شهروندان سبز که تابستان سال جاری برگزار خواهد شد، تقدیر می شوند .

سو استفاده گسترده از بیمه قالی‌بافی و کارگر ساختمانی در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: 22 هزار نفر به عنوان قالی‌باف و 5 هزار نفر به عنوان کارگر ساختمانی به صورت ناحق بیمه شده بودند و باید متخلفان این امر شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.

اسماعیل جبارزاده در نشست مدیران اجتماعی استان اظهار داشت: موفقیت بزرگ جمهوری اسلامی ایران برای توافق هسته‌ای اقدامی ارزشمند و شایسته تبریک است که با مقاومت مردم و تلاش مسئولان و رهنمودهای رهبری این موفقیت‌ها حاصل شد.

جبارزاده یادآور شد: نتایج این پیروزی در زمینه‌های مختلف تامین اجتماعی و حمایتی سریع‌تر از دیگر بخش‌ها خود را نشان خواهد داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی بر سالم سازی فضای تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و متاسفانه ناسالم بودن محیط در گذشته آسیب‌های زیادی را متوجه کارگران و قالیبافان و زحمت‌کشان نیز شده است.

وی با اظهار تاسف از تحمیل 5 میلیارد تومان هزینه ناحق به تامین اجتماعی در بیمه نادرست قالی‌بافان و کارگران ساختمانی یادآور شد: 22 هزار نفر به عنوان قالی‌باف و 5 هزار نفر به عنوان کارگر ساختمانی به صورت ناحق بیمه شده بودند و باید متخلفان این امر شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.

جبارزاده تاکید کرد: خدمات گسترده‌ای به این 22 هزار نفر به صورت ناحق ارائه شده بود و این در حالی بود که این خدمات می‌توانست به حق و به جا به افراد گروه هدف منتقل شود.

وی خواستار شناسایی افراد متخلف در تامین اجتماعی استان شد و افزود: مدیرکل جدید تامین اجتماعی عوامل مربوطه را شناسایی کرده و پالایش کنند و با صراحت این افراد را معرفی کنند.

جبارزاده گفت: از سازمان بازرسی کل کشور و دفتر استانی این مجموعه خواهم خواست تا موضوع تخلف در بیمه‌های کارگری و قالی‌بافی را بررسی کند.

انتقاد ازدیوارکشی مجدد اطراف ارک تبریز

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از سفر 120 هزار گردشگری خارجی به استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: موضوع کاهش گردشگر سلامت بحثی کشوری بوده و تنها مختص استان ما نیست.

فرزین حق‌پرست در نشستی با موضوع برنامه‌های تابستانی ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان‌شرقی با اشاره به دیوارکشی انجام شده در اطراف ارک تبریز اظهار داشت: من هم موافق دیوار کشیدن در اطراف این بنا نیستم و معتقدم نباید حصارکشی کرد.

وی افزود: طی جلساتی با بنیاد مصلی این موضوع مطرح شد که در مورد اقدامات انجام شده در این محوطه این بنا، به جز ساخت و سازها ما ورود کرده‌ایم.

حق‌پرست با بیان اینکه این اقدامات در حال حاضر توسط بنیاد مصلی و شهرداری در حال انجام است، تصریح کرد: همچنان سعی داریم نظارت داشته باشیم تا بیش از این در محوطه این مکان تاریخی تخریب صورت نگیرد.

300 واحد صنعتی آذربایجان‌شرقی در شرایط بحرانی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجانشرقی گفت: در حال حاضر 300 کارخانه صنعتی بحرانی در استان نیاز مبرم به وام دارند تا خط تولید خود را بازسازی کرده و ماشین‌آلات لازم را تهیه کنند.

حسین نجاتی در جلسه دیدار صنعتگران آذربایجان‌شرقی با رضا رحمانی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت صنایع استان در شرایط پس از تحریم اظهار کرد: واحدهای صنعتی از نظر استفاده از اعتبارات بانکی به منظور نوسازی و بازسازی شناسایی شده‌اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 300 کارخانه صنعتی بحرانی در استان نیاز مبرم به وام دارند تا خط تولید خود را بازسازی کرده و ماشین‌آلات لازم را تهیه کنند، ماشین‌آلات این کارخانه‌ها بلا‌استفاده رها شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ادامه داد: البته این واحدها به غیر از واحدهایی هستند که با ظرفیت 20 تا 30 درصد کار می‌کنند و پرداخت اعتبارات بانکی برای واحدهای صنعتی نیاز است.

نجاتی با اشاره به وضعیت تولید خودرو در استان عنوان کرد: هسته کلیدی تولید خودرو در استان مورد توجه جدی قرار دارد و در همین زمینه مقرر شده تا آذربایجان‌شرقی به عنوان قطب تولید کشنده‌ها و ماشین‌آلات سنگین مطرح شود و هیئتی از کشور آلمان در زمینه تولید خودروهای سنگین در استان همکاری خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار