تامین تسهیلات سرمایه در گردش کار‌آفرینان

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت:‌ پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و تامین نقدینگی مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور از پیگیری‌های جدی و برنامه‌های اولویت‌دار است.
کد خبر: ۷۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 13 August 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پرویز فتاح صبح امروز در جریان بازدید از نمایشگاه توانمندی و کار‌آفرینی مددجویان کمیته امداد اردبیل اظهار کرد‌: با انعقاد قرارداد با بانک‌های عامل تلاشمان بر این است تا در سال جاری از محل تسهیلات کم‌بهره زمینه اشتغال مددجویان به سرعت فراهم آید.

وی با بیان اینکه امسال قرار شده است با پرداخت این تسهیلات بیش از 100 هزار مددجو صاحب شغل شوند، افزود: قرار شده است برای دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی تسهیلات خوداشتغالی و طرح‌های خوداتکایی اشتغال‌آفرین پرداخت شود که بانک‌ها موظف شده‌اند در پرداخت این تسهیلات با سرعت عمل بیشتری اقدام کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه مصمم هستیم تا با همراهی بانک‌ها تمامی مبالغ مصوب پرداخت شده و نسبت به جذب آن اقدام کنیم، گفت:‌ این مبالغ از محل اعتبارات قرض‌الحسنه بانک‌ها پرداخت خواهد شد که انتظار می‌رود با جذب این منابع نسبت به تامین سرمایه در گردش و رونق طرح‌های اشتغالزایی اقدامات جدی به انجام برسد.

فتاح با بیان اینکه هر چند بانک‌ها اعلام کرده‌اند که بیش از 1400 میلیارد تومان از محل تسهیلات قرض‌الحسنه نمی‌توانند به مددجویان تسهیلات بدهند، گفت: متوسط اشتغال هر مددجو 15 میلیون تومان تسهیلات و وام می‌خواهد که امیدواریم امسال بتوانیم زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته وام اشتغال 5 میلیون تومان بود که سقف وام تا 15 میلیون تومان افزایش یافته است، ادامه داد: انتظار می‌رود با پیگیری‌هایی که در حال انجام است این سقف تا 25 میلیون تومان نیز افزایش یابد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی رویکرد اصلی کمیته امداد را توانمند‌سازی جامعه هدف اعلام کرد و یادآور شد:‌ در یک تغییر رویکرد و نگرش تلاشمان بر این است تا ریشه‌های فقر را در جامعه با توانمندسازی افراد و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای آنها به وجود آوریم.

فتاح با بیان اینکه از یک میلیون و 700 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد بخش عظیمی توانمندی اشتغال و کار‌آفرینی و تامین نیازهای خود را دارند، عنوان کرد: این واقعیت را باید قبول کنیم که پرداخت مستمری و یا سایر پرداختی‌های نمی‌تواند مددجویان ما را غنی کند بلکه ضرورت دارد در مسیر توانمند‌سازی خانواده‌ها حرکت کنیم.

وی افزود: هدف و افتخار امداد این است تا خانواده‌ها را از چرخه حمایتی این نهاد خارج کرده و به شرایط خوداتکایی برساند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار