معاون سیاسی استاندار اردبیل:

رسانه ها فضای انتخاباتی را سالم سازی کنند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: مطبوعات وظیفه دارند فضای انتخاباتی را سالم سازی کرده و در چارچوب قانون عمل کنند؛دولت معتقد به فضای باز و آزادی مطبوعات است و در انتخابات نیز بدنبال محدود کردن رسانه ها نیست و این خود آنها هستند که باید با رعایت قانون و خطوط قرمز نظام فضای انتخاباتی را مدیریت کنند.
کد خبر: ۹۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 19 September 2015

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از ایرنا، طاهر شریفی روز شنبه در نشست با مدیران خبرگزای ها و مطبوعات محلی استان اردبیل افزود: مهمترین وظیفه رسانه ها درباره انتخابات پیش رو کمک به ایجاد فضای بانشاط برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است.
او اظهار کرد: دولت معتقد به فضای باز و آزادی مطبوعات است و در انتخابات نیز بدنبال محدود کردن رسانه ها نیست و این خود آنها هستند که باید با رعایت قانون و خطوط قرمز نظام فضای انتخاباتی را مدیریت کنند.
وی بیان کرد: قانون وظیفه مجریاان ، ناظران ، رسانه و نامزدهای انتخاباتی را در انتخابات مشخص کرده و برخورد با هر اقدام خلاف قانون انتخابات نیز رصد و مورد پیگیری دستگاه قضایی قرار می گیرد.
او با اشاره به برخی فعالیت های انتخاباتی و تبلیغات زودرس نیز گفت : وظیفه ستاد انتخابات بعنوان مجری رصد این فعالیت ها و گزارش آن به دستگاه ها و ارگان های ذیربط می باشد.
شریفی اضافه کرد: هر گونه اقدام خلاف قانون نامزدهای احتمالی از سوی مسوولان در تایید صلاحیت ها مورد توجه قرار می گیرد و شایسته است که هر فردی که قصد ورود به صحنه انتخابات را دارد قانون را بدقت رعایت کند.
او به برخی انتقادها و اقدام تخریبی نامزدهای احتمالی انتخابات علیه دولت اشاره کرد و گفت: تاکنون دولت در باره اینگونه اقدام ها کمال متانت و خویشتن داری را داشته و از شکایت و محدود کردن رسانه خوداری کرده است زیرا نمی خواهد فضای آزاد مورد خدشه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: خط قرمز دولت در زمینه انتخابات همان خطوط قرمز نظام است و انتظار می رود هم نامزدهای احتمالی و هم رسانه ها این خطوط را رعایت کنند .
معاون استاندار اردبیل به فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: رسانه و نامزدها باید هوشیار باشند زیرا هر گونه اقدام خلاف آنها در این فضا می تواند شاکی داشته و مورد پیگرد قضایی نیز قرار گیرد.
شریفی اضافه کرد: در محاکم قضایی هر گونه فعالیت در فضای مجازی بعنوان سند می تواند مورد استناد قرار گیرد و همگان به هنگام فعالیت در این فضا باید مراقب باشند که خلفا قانون عمل نکنند.

انتهای پیام /
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار