رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان گفت: در سفر معاون علمی رئیس جمهور به گلستان کارخانه نوآوری گرگان و چند طرح مهم برای رونق کسب‌وکارها در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 08 November 2021

مهدی غفاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر معاون علمی رئیس جمهور به استان و افتتاح 4 طرح مهم برای رونق کسب‌وکارها در استان، اظهارداشت: مهم‌ترین این طرح‌ها کارخانه نوآوری گرگان است که در مساحت 8 هزار مترمربع در نظر گرفته شده که در فاز نخست 5 هزار متر آن فردا راه‌اندازی می‌شود .

وی با بیان اینکه این ششمین کارخانه نوآوری کشور است، افزود: این کارخانه از اهمیت زیادی برخوردار است و تاثیر مهمی در زیست‌بوم نوآوری استان گلستان خواهد داشت.

غفاری همچنین از راه‌اندازی خانه استارت‌آپ در گرگان خبر داد و افزود :این طرح هم در خانه تقوی‌ها که در بافت قدیم گرگان قرار دارد در مساحت یک‌هزار متر کار خود را آغاز می‌کند و این کار با هدف حمایت از استارت آپ‌های خلاق نوآور راه اندازی می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان با اشاره به حمایت از سلامت یکی از دغدغه های اساسی این پارک است تاکید کرد: خانه سلامت و خلاقیت در دانشگاه علوم پزشکی گلستان با زیر بنای یک‌هزار متر به بهره برداری می رسد تا با راه‌اندازی این طرح‌ها مشکل زیرساخت استارت آپ‌ها و خانه‌های فعال در استان برطرف شود.

غفاری با اشاره به اینکه در این طرح‌ها امکانات خوبی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مجموعه عوامل مختلف از جمله پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش تامین کننده مالی، دفتر تجار سازی، دفتر حقوق و 3 شتاب دهنده برای سرعت بخشیدن به نیاز جوانان برای راه‌اندازی استارتاپ‌ها در کارخانه نوآوری مستقر شده‌اند تا با متمرکز شدن این مجموعه سبب رشد هر چه بیشتر استارتآپ‌ها شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار