مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: از محل اعتبار سفر اسفند پارسال دولت سیزدهم ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی بافت با ارزش تاریخی و فرهنگی روستاهای استان اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸ 16 April 2022

به گزارش تابناک گلستان، سیدمحمدحسینی روز شنبه در نشست خبری افزود: این اعتبار برای بازسازی هشت روستای دارای بافت با ارزش تاریخی و فرهنگی گلستان شامل چینو و زرین‌گل علی آباد،  جعفرآباد گرگان، زاو و گجی‌سو کلاله، کُنداب کردکوی و استون‌آباد و بنفش‌تپه بندرگز هزینه می شود و طبق برنامه ریزی این طرح ها تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی برای اجرای طرح بازسازی بافت با ارزش تاریخی و فرهنگی روستاهای گلستان ۴۰۰ میلیارد ریال در سفر دولت سیزدهم به استان مصوب شده بود که تاکنون نیمی از این اختصاص یافت.

وی ادامه داد: تاکنون طرح بازسازی بافت با ارزش تاریخی و فرهنگی روستاهای زیارت گرگان و فارسیان آزادشهر به پایان رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان افزود: اکنون از ۲۵ روستای دارای بافت با ارزش تاریخی و فرهنگی مصوب اجرای بازسازی، کار مطالعه در ۲۰ روستا انجام شده است.

گلستان ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی دارد و حدود ۵۰ درصد جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری این استان در روستاها سکونت دارند.

۵۵۰ روستای دارای طرح هادی نیمه تمام

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: ۵۵۰ روستای این استان دارای طرح هادی نیمه تمام بوده و به تزریق حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام و برخورداری ساکنان از مزایای آن احتیاج دارند.

 وی خاطرنشان کرد: اختصاص این اعتبار می تواند نقش به‌سزایی در محرومیت زدایی و توسعه روستاهای گلستان ایفا کند.

به گفته وی اکنون در ۵۵۰ روستای گلستان حدود پنج هزار طرح از جمله بازنگری، زیرسازی و آسفالت معابر، جدول کشی هدایت آبهای سطحی، محوطه سازی، جداره سازی و ایجاد بوستان ها وجود دارد که به تزریق اعتبار  نیاز دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که ۶۰ درصد روستاهای گلستان بالای ۱۰۰ خانوار جمعیت دارد، توجه به اجرای طرح هادی یک ضرورت به شمار می رود.

حسینی علت تاخیر در اجرای طرح هادی روستایی را کمبود تخصیص اعتبار برشمرد و گفت: پوشش کامل این طرح در روستاهای واجد شرایط گلستان به شرط تامین اعتبار ملی در مدت زمان پنج سال امکان پذیر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: ۶ هزار متقاضی واجد شرایط دریافت حمایت دولت از جمله تسهیلات برای ساخت خانه در استان شناسایی شدند.

حسینی تعهد امسال گلستان برای ساخت خانه روستایی در قالب نهضت ملی مسکن را هفت هزار واحد اعلام کرد و افزود: این اداره کل ساخت ۱۱ هزار واحد را برنامه ریزی کرده است.

۲۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی بافت باارزش روستایی گلستان اختصاص یافت
 وی ساخت ۲ هزار مسکن ویژه محرومان ، بازنگری طرح هادی در ۱۵۲ روستا، پیگیری تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، پیگیری طرح ایمن سازی ۲۰۸ روستای استان ،تسریع در رفع موانع صدور سند مالکیت با همکاری دستگاه ها و نهادهای مرتبط، جابجایی روستاهای باقی مانده کاسه سد نرماب مینودشت و ۶ روستای سد چایلی مراوه تپه ، ایجاد جاده ارتباطی برای ۲ روستای کندسکوه و سیجان گالیکش و تسریع در حدنگاری روستا را از دیگر برنامه های در دست اقدام این نهاد برشمرد.

خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گلستان برای ساخت مسکن در ۹۳۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی ارایه می شود.

۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، روستایی هستند و اقتصاد اصلی ساکنان این استان برپایه کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار