رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش از افتتاح ۲ آزمایشگاه تحقیقاتی در دانشگاه تفرش خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴ 13 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،حامد حکمت روز چهارشنبه افزود: این ۲ آزمایشگاه تحقیقاتی جدید از زیر مجموعه‌های آزمایشگاه مرکزی دانشگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال با مساعدت‌های ویژه ریاست دانشگاه، همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه و پیگیری‌های شبانه‌روزی صورت گرفته توسط کادر آزمایشگاه مرکزی در بازه زمانی کوتاه ۶ ماهه تاسیس، تجهیز و به بهره‌برداری رسیدند.

وی با بیان این که آزمایشگاه تازه تاسیس شبیه سازی و کنترل فرآیندها در منطقه کم نظیر است اضافه کرد: این آزمایشگاه مجهز به به‌روزترین سیستم های پردازش قوی سرعت بالا و نرم افزارهای روز شبیه سازی و کنترل فرایندها است.

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش اظهار کرد: آزمایشگاه شبیه سازی و کنترل فرآیندها آماده خدمت رسانی به اعضای هیات علمی دانشگاه تفرش و سایر دانشگاه ها و هم چنین صنایع استان و کشور جهت انجام پروژه های صنعتی و دانشگاهی می‌باشد.

حکمت ادامه داد: در این ازمایشگاه در مقیاس های کوچک تا بزرگ (plant wide) قابلیت تعریف و پیاده سازی تحقیقات مختلف در زمینه شبیه سازی عددی مسائل با حجم محاسباتی بسیار بالا وجود دارد.

وی تصریح کرد: آزمایشگاه تحقیقاتی جداسازی و کاتالیست دیگر آزمایشگاه تازه تاسیس دانشگاه تفرش است که با بهره گیری از وسایل اولیه دقیق آزمایشگاهی و همچنین دستگاه های تخصصی از جمله دستگاه ازن ساز، سیستم نانو حباب ازناسیون، کوره دما بالا و سوکسوله برای انجام آزمایشهای سنتز، خالص سازی و استخراج قابل بهره برداری و ارایه خدمات به صنایع مختلف می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار