رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت : یکی از اقدامات مهم وزارت صنعت ، معدن و تجارت در راستای حمایت از فرش دستباف ، قرار دادن این هنر صنعت در غالب کالاهای ایرانی قابل خرید از طریق کارت اعتباری تسهیلات است ، که مردم می توانند فرش دستباف را نیز بعنوان یکی از کالاهای ایرانی در قبال دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی کارت اعتباری خرید کالای ایرانی انتخاب و خریداری کنند.
کد خبر: ۲۲۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷ 10 May 2016
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در اولین جلسه کمیته فرش دستباف استان گلستان، از برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی استان گلستان در نیمه دوم امسال خبر داد .

به گزارش تابناك گلستان به نقل از ايسنا ،منطقه گلستان، در این جلسه حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ضمن تبریک حلول ماه شعبان گفت : امسال توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل مزین شد و امیدواریم برنامه های عملیاتی در راستای تحقق این شعار در ماه شعبان المعظم آغاز شود .

قوانلو با بیان این که فرش دستباف ترکمن برای استان گلستان یک برند است ، گفت : برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی استان گلستان در نیمه دوم امسال یکی از اقداماتی است که در راستای شناساندن هر چه بیشتر فرش ترکمن صورت خواهد گرفت .

به گفته وی : یکی از مشکلات بافندگان و تولید کنندگان فرش دستباف استان در بحث بیمه تامین اجتماعی است ، که لازم است با بازرسی های مستمر ضمن شناسایی بافندگان واقعی و جلوگیری از سودجویی افراد فرصت طلب ، تامین اجتماعی نیز نسبت به ارائه خدمات بیمه قالیبافی به بافندگان حقیقی اقدام کند .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت : یکی از اقدامات مهم وزارت صنعت ، معدن و تجارت در راستای حمایت از فرش دستباف ، قرار دادن این هنر صنعت در غالب کالاهای ایرانی قابل خرید از طریق کارت اعتباری تسهیلات است ، که مردم می توانند فرش دستباف را نیز بعنوان یکی از کالاهای ایرانی در قبال دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی کارت اعتباری خرید کالای ایرانی انتخاب و خریداری کنند .

قوانلو پایانه فرش دستباف و صنایع دستی را نیز از جمله اقدامات کارگروه توسعه صادرات استان در راستای حمایت از فروش و توسعه صادرات این محصولات نام برد و افزود : راه اندازی پایانه صادراتی فرش و صنایع دستی نیز می تواند به افزایش صادرات فرش دستباف استان کمک نماید که در کارگروه توسعه صادرات استان با حضور استاندار گلستان تصویب و عملیاتی خواهد شد .

وی ادامه داد : تولید کنندگان فرش دستباف با بافت قدیم حتی بازارهای داخلی را هم از دست خواهند داد و لازم است با حفظ نقوش ترکمن ، بر اساس نیاز و سلیقه بازار ، فرش های باکیفیت تولید نمایند تا بازارهای جدیدی را بدست آورند .

قوانلو اظهار کرد : کنسرسیوم های صادراتی برای ایجاد برند مشترک نیز می تواند به توسعه این هنر صنعت بویژه در بخش فروش کمک کند که خوشه فرش استان باید آن را پیگیری و به سرانجام رساند . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار