مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامیان گفت: برداشت پیله تر در شهرستان رامیان آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷ تن پیله تر ابریشم در این شهرستان تولید شود.
کد خبر: ۲۳۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ 16 May 2016
مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامیان گفت: برداشت پیله تر در شهرستان رامیان آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷ تن پیله تر ابریشم در این شهرستان تولید شود.

به گزارش تابناك گلستان به نقل از تسنيم، یدالله رجبلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون قیمت تضمینی پیله تر اعلام نشده اظهار داشت: در سال جاری 198 جعبه تخم نوغان بین 185 نفر توزیع شده بود که پیش‌بینی می‌شود از این میزان تخم نوغان حدود 7 تن و 200 کیلوگرم پیله تر به دست آید که از لحاظ کیفیت 10 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: هر دانه پیله تر در حدود یک‌ هزار و 200 متر ابریشم دارد و از هر 5 کیلو پیله تر 2.2 نخ به عمل می‌آید و از هر یک کیلو نخ 3 متر پارچه ابریشمی مرغوب می‌توان تولید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان درباره نیروی اشتغال در این حرفه سنتی گفت: در هنگام پرورش 3 نفر به صورت مستقیم فعالیت دارند و در بخش پارچه‌بافی 3 نفر در مجموع برای هر جعبه تخم نوغان از ابتدا تا به انتهای کار به مدت 40 روز 5 نفر به صورت مستقیم فعالیت دارند.

رجبلو گفت: نوغان‌داری یا پرورش کرم ابریشم از گذشته در منطقه رامیان پرورش می‌یافته و این حرفه تاکنون نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در این بخش، قدیمی بودن تلنبارها، عدم وجود صنایع تبدیلی و زنجیره تولید از مهم‌ترین معضلات صنعت پرورش کرم ابریشم در این شهرستان اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به قیمت مناسب پیله تر در این شهرستان میزان 15 درصد افزایش بهره‌بردار داشته است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار