معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت : در حال حاضر برگزاری تورهای دریایی در استان گلستان به عنوان یکی از مهمترین اولویت های توسعه گردشگری این استان مطرح است.
کد خبر: ۲۳۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 29 May 2016
به منظور رونق گردشگری دریایی در خزر، به زودی تورهای تفریحی دریایی با استفاده از شناورهای بزرگ در خلیج گرگان برگزار خواهد شد.
به گزارش تابناك گلستان به نقل از روابط عمومي صدا و سيما، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت : در حال حاضر برگزاری تورهای دریایی در استان گلستان به عنوان یکی از مهمترین اولویت های توسعه گردشگری این استان مطرح است.



رحمان فرمانی اظهار داشت: خلیج گرگان از پتانسیل بالایی برای برگزاری تورهای دریایی برخوردار است اما تاکنون از ظرفیت استفاده نشده است.
وی یادآور شد: در حال حاضر تعدادی سرمایه گذار برای خرید کشتی مسافری و بکارگیری آن در آبهای خلیج گرگان به اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان مراجعه کرده اند.
این مقام مسئول در استان گلستان، اذعان داشت: امکان کشتیرانی تفریحی درآبهای خلیج گرگان وجود دارد و مانعی بر سر راه این امر نیست و سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند نسبت به خرید شناورهای تفریحی جهت بکارگیری در این خلیج اقدام کنند.
فرمانی به وجود اسکله در بندر گز اشاره کرد و گفت : می توان از ظرفیت این اسکله برای پهلوگیری شناورهای تفریحی استفاده کرد.
وی یادآور شد: در صورت نیاز این اسکله لایروبی و آماده پهلوگیری شناورهای تفریحی می شود تا بتوان حداکثر استفاده را از ظرفیت های موجود انجام داد.
فرمانی گفت : همچنین با رونق تورهای دریایی، اسکله های تفریحی ویژه نیز توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در نوار ساحلی گلستان ساخته خواهد شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بیان داشت: همچنین در صورت به کارگیری شناور های بزرگی که امکانات لازم برای پهلوگیری آنها وجود ندارد، نیز این امکان وجود دارد که گردشگران را به وسیله قایق های کوچک به این شناورها رساند.
وی در ادامه تصریح کرد : بندر گز، بندر ترکمن و سواحل گمیشان از پتانسیل های بالایی برای توسعه گردشگری دریایی در استان گلستان برخوردار است.
فرمانی به ایجاد زیرساختهای گردشگری در این مناطق ساحلی اشاره کرد و گفت : در سال های اخیر اقدامات قابل توجهی در خصوص ساماندهی این مناطق گردشگری ساحلی صورت گرفته است.
فرمانی گفت : ساخت کمپینگ های اقامتی، آلاچیق، سرویس های بهداشتی و مسیرهای دسترسی از جمله این اقدامات بوده است.
این مقام مسئول در استان گلستان با بیان اینکه هر ساله اعتباراتی به این پروژه های گردشگری ساحلی و دریایی در استان گلستان اختصاص می یابد، تصریح کرد: انتظار می رود با امکانات ایجاد شده و تکمیل آن، به زودی شاهد رونق هر چه بیشتر گردشگری در این مناطق باشیم.
فرمانی به شروع پروژه های گردشگری در بندر گز و بندر ترکمن با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: با افتتاح این پروژه ها، شاهد رونق بیش از پیش گردشگری در سواحل استان خواهیم بود.
وی به توجه ویژه دولت نسبت به توسعه گردشگری در جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت: این امر نوید بخش توسعه روزافزون گردشگری دریایی در استان گلستان است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تاکید کرد: استان گلستان در بخش سواحل و دریا از ظرفیت های بسیاری برخوردار است که با بهره برداری از آنها می توان به آینده روشن صنعت گردشگری گلستان امیدوار بود


منبع:  روابط عمومي صدا و سيما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار