ابراهیم باغبانی: متأسفانه در استان گلستان شاهد تعداد 3 هزار و 800 مورد بچه‎های یتیمِ بازمانده از تحصیل هستیم و این افراد حتی یک حامی هم ندارند.
کد خبر: ۲۴۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 21 June 2016
ابراهیم باغبانی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: متأسفانه در استان گلستان شاهد تعداد 3 هزار و 800 مورد بچه‎های یتیمِ بازمانده از تحصیل هستیم و این افراد حتی یک حامی هم ندارند و برنامه‌ی ما در این هفته در راستای جذب حامی برای این ایتام است.
وی با بیان این‌که هفته‌ی اطعام و اکرام ایتام از امروز آغاز شده است، ابراز کرد: هفته‌ی اکرام ایتام تا 21 ماه مبارک رمضان در سطح استان گلستان ادامه دارد.

جشن رمضان در شهرستان مینودشت در حال برگزاری است
باغبانی با اشاره به این‌که مردم از قبل ماه مبارک رمضان در این استان با بذل و بخشش  خودشان سعی کردند حداقل‎هایی را برای سفره فقرا در سطح استان گلستان در نظر بگیرند، تصریح کرد: قطعاً در این هفته که به هفته‌ی اطعام و اکرام ایتام نامگذاری شده است مردم توجه ویژه‎تری نسبت به ایتام خواهند داشت.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گلستان با بیان این‌که روز گذشته جشن رمضان و برآورده کردن آرزوها را در شهرستان گرگان با حضور خیرین و نیکوکاران داشتیم، اذعان کرد: جشن رمضان که فضای بسیار معنوی و صمیمی بود و با استقبال باشکوه مردم صورت گرفت و امروز نیز در شهرستان مینودشت این جشن در حال برگزاری است.
وی از ثبت‎نام فرزندان یتیم و محسنین در استان گلستان خبر داد و افزود: بیش از 12 هزار کودک زیر 12 سال در استان داریم که بخشی از این بچه‎ها بی‎سرپرست و یتیم هستند و حدود 6 هزار و 500 نفر از این بچه‎های یتیم تا کنون مورد محبت و حمایت حامیان قرار نگرفته‎اند.

جذب حامی برای ایتام در دستور کار کمیته امداد امام خمینی
باغبانی در خصوص فرزندان محسنین، گفت: فرزندان محسنین به دلیل طلاق از نعمت پدر بی‎بهره‎اند و یا به دلیل این‌که پدر به بیماری صعب‌العلاج دچار شده است و در تأمین هزینه‎های حداقلی زندگی با مشکلات جدی مواجه است و متأسفانه شاهد تعداد 3 هزار و 800 مورد بچه‎های یتیم در گلستان که از تحصیل باز می‎مانند هستیم که این ایتام هیچ حامی ندارند.
مدیر کل کمیته امام خمینی گلستان با تقدیر از حامیان در سراسر کشور که از فرزندان یتیم گلستان حمایت می‎کنند، یادآور شد: در سال گذشته شرایط نسبتاً خوبی داشتیم اگرچه هنوز به میانگین سرانه‌ی کشوری فاصله داریم ولی تلاش می‎کنیم برنامه‎ای در این هفته در راستای جذب حامی برای این ایتام صورت گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار