رئیس کل دادگستری گلستان: استان گلستان جزو استان‎های موفق در اجرای طرح گلریزان و آزادسازی زندانیان به شمار می‎رود.
کد خبر: ۲۴۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 21 June 2016
هادی هاشمیان پیش از ظهر امروز در گردهمایی جایگاه اقدام و عمل قضایی در اقتصاد مقاومتی و تجلیل از کارکنان دستگاه قضایی استان گلستان اظهار کرد: از هفته‌ی قوه‌ی قضائیه‌ی سال گذشته در استان گلستان تا به امروز قدم‎های خوبی در حوزه‌ها و بخش‎های مختلف دستگاه قضایی برداشته شده است.
وی تصریح کرد: معاونت آمار و فناوری قوه‌ی قضائیه هر ماه استان‎ها را سنجش می‎کند و زوایای مختلفی را از جمله تشکیل پرونده‎ها، اطاله دادرسی، مختومه شدن پرونده‎ها و نحوه‌ی اقدامات دادگاه‎ها و دادگاه‎های تجدید نظر مد نظر قرار می‎دهد.
رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این‌که در سنجش معاونت آمار و فناوری قوه‌ی قضائیه، استان گلستان در ماه‎های متمادی در رتبه‌ی دوم قرار دارد، ابراز داشت: این در حالی است که استان گلستان در این سنجش در سال گذشته از مجموع 31 استان در رتبه‌ی بیست‌وچهارم قرار داشت.

کاهش پرونده‎های وارده به دستگاه قضایی گلستان
هاشمیان بیان داشت: پرونده‎های وارده به دستگاه قضایی امسال نسبت به سه ماه نخست سال گذشته 14 هزار فقره کاهش پیدا کرده است.
وی با بیان این‌که در سه ماه نخست سال گذشته 80 هزار پرونده وارده در دستگاه قضایی داشتیم، خاطرنشان کرد: اطاله‌ی دادرسی و رسیدگی به پرونده‎های سنوات گذشته یکی از نگرانی قوه‌ی قضائیه است که خوش‌بختانه در استان گلستان توانسته‎ایم طی سه ماه نخست 5 هزار و 500 پرونده از سنوات گذشته را بررسی و مختومه کنیم.
رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: در ابتدای سال گذشته 4 هزار و 400 پرونده مسن از سال‎های 1392 به قبل در دستگاه قضایی وجود داشت که خوش‌بختانه در پایان سال 1394 این تعداد به یک هزار و 900 پرونده رسید.
هاشمیان از کاهش زندانیان استان گلستان خبر داد و افزود: در سال گذشته 5 هزار و 200 زندانی در ندامتگاه‎ها داشتیم که با صدور مجازات جایگزین این آمار 24 درصد کاهش پیدا کرد.
وی با بیان این‌که تعداد زندانیان استان گلستان به 4 هزار و 200 نفر رسیده که برخی از آن‌ها زندانی‎های تحت قرار و در انتظار حکم هستند، گفت: استان گلستان جزو استان‎های موفق در اجرای طرح گلریزان و آزادسازی زندانیان به شمار می‎رود.

آمار طلاق در گلستان 2 درصد کاهش پیدا کرد
رئیس کل دادگستری گلستان از کاهش دو درصدی آمار طلاق در استان گلستان خبر داد و افزود: میزان آمار طلاق در سال گذشته 11.6 درصد بود که با اقدامات فرهنگی ائمه جماعات استان گلستان با وجود این‌که متأسفانه آمار طلاق در کشور رو به افزایش بود توانستیم میزان طلاق را در استان کاهش دهیم.
هاشمیان به حمایت دستگاه قضایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته کارگروهی را در راستای حمایت از واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی راه‎اندازی کردیم تا بتوانیم از تعطیل شدن برخی از واحدهای صنعتی جلوگیری کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار