فاز نخست نخستین کارخانه‌ی تولید ویتامین E خاورمیانه با حضور مسئولان استانی و کشوری در شهرک صنعتی آق‌قلا استان گلستان افتتاح شد.
کد خبر: ۲۴۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 22 June 2016
فاز نخست نخستین کارخانه‌ی تولید ویتامین E خاورمیانه با حضور مسئولان استانی و کشوری در شهرک صنعتی آق‌قلا استان گلستان افتتاح شد.
سید علی شریعت مدیر عامل کارخانه‌ی سنتز و ویتامین E شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاح این کارخانه اظهار داشت: فاز نخست نخستین کارخانه‌ی تولید ویتامین E کشور و خاورمیانه در استان گلستان به بهره‌برداری رسید و این پنجمین کارخانه تولید ویتامین E در دنیا است که به کمک بخش خصوصی و صندوق توسعه‌ی ملی به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: این مرحله از طرح با اعتبار 43 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و با راه‌اندازی این کارخانه از خروج 120 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.
مدیر عامل کارخانه‌ی سنتز و ویتامین E تأکید کرد: این کارخانه قادر است سالانه 1800 تن مواد تولید کند که در این مرحله 900 تن پودر ویتامین E برای مصرف خوراک دام و طیور و 350 تن هم برای بخش مصارف انسانی تولید کند.
وی تصریح کرد: تا قبل از این مواد از کشورهای آلمان، سوئیس، چین و هندوستان وارد می‌شد و با راه‌اندازی این کارخانه در تولید مکمل‌سازها برای همه‌ی تولیدکنندگان خوراک دام و طیور و داروهای دامپزشکی در کشور خودکفا می‌شویم.
شریعت اظهار کرد: در مرحله‌ی دوم وارد تولید فاز انسانی خواهیم شد که ماده‌ی ضروری ضدسرطان ساخته خواهد شد.
مدیر عامل کارخانه‌ی سنتز و ویتامین E افزود: فاز دوم این کارخانه که کار بازسازی سلول‌های انسانی که مواد اولیه‌ی کارخانه‌های داروسازی، موادغذایی و آرایشی و بهداشتی را تولید می‌کند امروز کلنگ احداث آن به زمین زده شد و امیدواریم به‌زودی فاز دوم هم ساخته شود تا در این قسمت هم به خودکفایی برسیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار