رئیس صندوق کارآفرینی امید گلستان: با حمایت‌های مالی این صندوق گلستان به قطب تولید روسری در کشور تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۲۵۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵ 22 June 2016
رئیس صندوق کارآفرینی امید گلستان گفت: با حمایت‌های مالی این صندوق گلستان به قطب تولید روسری در کشور تبدیل می‌شود.
حسن پهلوری ظهر چهارشنبه در دومین جلسه‌ی کارگروه توسعه‌ی اشتغال استان گلستان، اظهار کرد: سال گذشته بالغ‌ بر ۲۹۳ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در استان به متقاضیان پرداخت شد.
وی افزود: اعتبار ابلاغی سال گذشته ۲۸۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بود که ۱۰۳ درصد جذب شد و جایگاه دوم کشور را به دست آوردیم.
رئیس صندوق کارآفرینی امید گلستان یادآور شد: سال گذشته یک هزار و ۳۵۶ فقره تسهیلات پرداخت کردیم که یک هزار و ۸۱ فرصت شغلی ایجاد کرده است.
وی با بیان این‌که حمایت از زنجیره‌های تولید از اولویت‌های ماست، ادامه داد: در این راستا زنجیره‌ی تولید قارچ در استان ایجاد شد و شرکت تعاونی تولیدکنندگان قارچ نیز با ۵۰ نفر عضو تشکیل‌ شده است.
وی اضافه کرد: ایجاد زنجیره‌ی تولید روسری نیز یکی دیگر از اقدامات بود که هشت واحد در حال حاضر فعال است و سالانه یک‌میلیون قطعه روسری تولید می‌کنند که به کشورهای ترکمنستان و قزاقستان و سایر استان‌ها ارسال می‌شود.
به گفته‌ی پهلوری تاکنون با پرداخت تسهیلات ۳۱۵ میلیون تومانی برای ۹۷ نفر به طور مستقیم و ۹۰ نفر غیرمستقیم در تولید، برندسازی، فروش، ریشه زنی و... در تولید روسری در گلستان اشتغال ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: حمایت از ایجاد بازارچه‌ی صنایع‌دستی، ایجاد گلخانه در روستاها، ایجاد زنجیره‌ی تولید شیر شتر، نوغان‌داری و احداث بازارچه‌ی مرزی گردشگری ازجمله اقدامات مهم صندوق است که در دستور کار قرار دارد.
پهلوری به دیگر برنامه‌های این صندوق در سال جاری اشاره و تصریح کرد: حمایت از طرح‌ها در خوشه‌های اقتصادی و زنجیره‌ای، طرح‌هایی که در زمان کوتاه به بهره‌برداری می‌رسند، برآورده کردن نیازهای واحدهای تولیدی کوچک، طرح‌های گردشگری روستایی، حمایت از محصولات بازار محور، حمایت از تولید صنایع‌دستی و توانمندسازی روستاییان اولویت اختصاص حمایت‌های مالی صندوق مهر در استان است.
به گفته‌ی وی همچنین در سال گذشته برای ازدواج، طرح امید و سفر دولت نیز ۴۲۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که نسبت به سال ۹۳، پرداخت‌ها ۱۵۰ درصد افزایش داشته و در ارزیابی کشوری نیز گلستان رتبه نخست را کسب کرده است.
رئیس صندوق کارآفرینی امید با اشاره به پرداخت تسهیلات ازدواج هم گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات این بخش هم جذب شد و ۵۴ میلیارد ریال سال گذشته پرداخت تسهیلات داشتیم.
وی تصریح کرد: با توجه به قوانین بانک مرکزی برای اعطای وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج، از خردادماه این پرداخت‌ها در استان آغاز شده و صندوق امید تا کنون ۱۰ فقره پرداختی داشته و ۱۶۳ نفر نیز برای دریافت تسهیلات معرفی‌شده‌اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار