سید محمد احمدی: لایحه‌ی انتقال زندانیان به ما ابلاغ‌ شده و به‌زودی انتقال زندانیان بین ایران و ترکمنستان انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۶۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 25 July 2016
سفیر ایران در ترکمنستان گفت: لایحه‌ی انتقال زندانیان به ما ابلاغ‌ شده و به‌زودی انتقال زندانیان بین ایران و ترکمنستان انجام می‌شود.
سید محمد احمدی شامگاه یکشنبه در جمع اصحاب رسانه گلستان، اظهار کرد: ۲۰ روز قبل تفاهم‌نامه‌ای با وزیر خارجه ترکمنستان در این خصوص به امضاء رسیده و انتقال زندانیان با تشریفات خاص انجام می‌شود.
وی با یادآوری این‌که لایحه‌ی انتقال زندانیان از سوی دولت مورد تائید نهایی قرار گرفته و ابلاغ‌ شده است، افزود: فلسفه‌ی وجودی سفارت در یک کشور، تحکیم روابط دو کشور و رسیدگی به امور ایرانیان است که در ماه رمضان از نزدیک با بیش از ۳۰۲ زندانی در ترکمنستان ملاقات داشتم و هم‌اکنون در حال بررسی پرونده‌ها و مذاکره با خانواده زندانیان هستیم.
وی از پیگیری برای حل مشکل ویزا برای تجار و بازرگان خبر داد و تصریح کرد: همکاری بین ایران و ترکمنستان باید دوسویه باشد ما نیز باید به تعهدات‌مان به‌درستی عمل کنیم.
سفیر ایران در ترکمنستان تأکید کرد: تولیدکنندگان فقط باید به فکر تولید بوده و دغدغه صادرات نداشته باشند و برنامه‌ریزی عملی و تشکیل کنسرسیوم و اتحادیه‎ای صادراتی می‌تواند دغدغه‌های این حوزه را کاهش دهد.
احمدی هم‌چنین از برگزاری نمایشگاهی از ۲۸ الی ۳۰ مردادماه جاری در عشق‎آباد خبر داد و اظهار کرد: استان گلستان می‎تواند ظرفیت‎های خود را به فعلیت رسانده و در رونق اقتصادی نقش داشته و در این نمایشگاه حضور یابد و ما باید به تحقق آن کمک کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار